Edge

Opis modelu


 

INNOWACYJNE. INTUICYJNE. INTELIGENTNE. 

Ford Edge wyposażony jest w wiele innowacyjnych i praktycznych technologii, które zamieniają każdą podróż w niezwykłe przeżycie. 

Każda z nich została stworzona z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie i wsparciu kierowcy podczas jazdy w różnych warunkach.

Adaptacyjny układ kierowniczy

Bez względu na to, czy jesteś w trasie, jeździsz po mieście, parkujesz czy cofasz, dzięki nowej generacji układu kierowniczego (Ford Adaptive Steering) manewrowanie Fordem Edge jest niezwykle łatwe. 

Przy niskich prędkościach i w ciasnych przestrzeniach, kręcenie kierownicą jest lekkie i przyjemne. Natomiast jazda z wyższą predkością jest bardziej stabilna. Dzięki zmiennemu przełożeniu układu kierowniczego poczujesz, że podróż nowym Fordem Edge to prawdziwa przyjemność. 

System wyposażony jest również w tryb do jazdy sportowej. Wystarczy go uruchomić, a wchodzenie w zakręty staje się łatwe jak nigdy dotąd.

Ford SYNC 2 ze sterowaniem głosowym i ekranem dotykowym 

Proste polecenia głosowe (bez obsługi języka polskiego) umożliwiają wybór muzyki, sterowanie nawigacją, klimatyzacją czy nawiązywanie połączeń przy użyciu listy kontaktów Twojego telefonu. System można także obsługiwać za pomocą intuicyjnego 8-calowego ekranu dotykowego. Łączność Wi-Fi dostępna jest przez lokalne hot spoty oraz modem USB. 

Ford SYNC 2 dba nie tylko o komfort podróży. System ten wyposażony jest w funkcję wzywania pomocy (Ford Emergency Assistance), która powiadamia służby ratunkowe gdy dojdzie do wypadku, w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwowej. 

Inteligentny układ napędu na wszystkie koła (AWD)

Inteligentny układ napędu na wszystkie koła (AWD) stale monitoruje warunki jazdy, optymalizując przyczepność zależnie od nawierzchni i rozdzielając większy moment obrotowy na te koła, które mogą go najlepiej wykorzystać. Wyświetlacz w zestawie wskaźników informuje kierowcę o rozdziale siły napędowej dla przednich i tylnych kół. Dokądkolwiek się udasz, inteligentny napęd na wszystkie koła doda Ci pewności w każdej podróży.

Reflektory adaptacyjne Ford Dynamic LED

Reflektory adaptacjne Ford Dynamic LED to nie tylko wzór nowoczesnego designu. To również inteligentny system, który dba o bezpieczeństwo podróży. Diody LED tworzą precyzyjny i jasny strumień światła doskonale oświetlający drogę przed samochodem i podążający za jego torem jazdy. Układ reflektorów adaptacyjnych wykrywa zmiany w warunkach drogowych i dostosowuje wiązkę światła zapewniając optymalne oświetlenie drogi. Z kolei system dynamicznego doświetlania zakrętów pomaga szybciej dostrzec słabo widoczne obiekty podczas pokonywanie łuku na drodze. 

Funkcja Glare Free High Beam samoczynnie zmienia światła drogowe na mijania i odwrotnie w zależności od natężenia ruchu na drodze. Pozwala to uniknąć przypadkowego oślepienia innych kierowców i zapewnia doskonałą widoczność w zmieniających się warunkach.

Przednia kamera z kątem widzenia 180 stopni

Niewielka kamera panoramiczna umieszczona z przodu nowego Forda Edge zapewnia widok 180 stopni obejmujący przód pojazdu oraz boki z lewej i prawej strony. Obraz wyświetlany jest na wielofunkcyjnym ekranie wewnątrz samochodu. Jest to szczególnie przydatne podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Dzięki niej zobaczysz pojazdy, rowerzystów lub pieszych z obydwu stron samochodu.

System rozpoznawania znaków drogowych

Dostałeś mandat, bo nie zauważyłeś zakazu wyprzedzania lub ograniczenia prędkości? Teraz możesz tego uniknąć. Ford Edge wyposażony w system rozpoznawania znaków drogowych, automatycznie odczytuje standardowe znaki drogowe z zakazem wyprzedzania czy z ograniczeniem prędkości i wyświetla informację o nich na wyświetlaczu deski rozdzielczej.

System kontroli pasa ruchu (Lane Keeping Alert) 

Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu ostrzega o tym kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy. Jeśli kierowca nie zareaguje, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że odczuje on na kierownicy siłę układu wspomagania kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. 

System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można go również wyłączyć ręcznie.

Inteligentny tempomat (ACC)

Inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control(ACC) umożliwia zaprogramowanie i utrzymywanie maksymalnej prędkości z jaką chcemy się poruszać. Kiedy system wykryje pojazd jadący przed nami, w razie konieczności zmniejszy prędkość, tak aby zachować wymaganą i bezpieczną odległość. Gdy droga znów jest pusta, samochód automatycznie przyspiesza do zaprogramowanej wcześniej prędkości. Takie rozwiązanie nie tylko niezwykle podnosi komfort podróżowania ale również bezpieczeństwo jazdy. 

Inteligentny tempomat (ACC) dysponuje również funkcją ostrzegania (Forward Alert), która informuje kierowcę, że samochód zbytnio zbliżył się do pojazdu jadącego z przodu.

Inteligentny system adaptacji prędkości jazdy (ISA)

Zadaniem tej innowacyjnej technologii jaką jest Intelligent Speed Assist, jest kontrolowanie prędkości z jaką porusza się samochód i dostosowywanie jej do ograniczeń. Wykorzystuje do tego system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), który odczytuje aktualne ograniczenia prędkości i automatycznie dostosowuje do nich prędkość pojazdu.

Koniec z problemem martwego pola widzenia w lusterkach

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information) ostrzega kierowcę, że inny pojazd wjechał w martwe pole widzenia, poprzez włączenie dyskretnych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne po odpowiedniej stronie.

Dodatkowa pomoc przy cofaniu - Cross Traffic Alert

Funkcja Cross Traffic Alert ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Wykorzystuje do tego dyskretne diody umieszczone w lusterkach bocznych. Technologia ta wchodzi w skład systemu monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BLIS).

Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę 

Układ uławiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) zapobiega stoczeniu się smochodu do tyłu lub do przodu. Utrzymymuje on działanie układu hamulcowego przez dodatkowe 2,5 sekundy dzięki czemu zyskujesz czas i kontrolę w chwili przekładania stopy z pedału hamulca na pedał gazu. System jest również przydatny w momencie zatrzymywania się i ruszania na śliskiej nawierzchni.

Bezpieczne utrzymanie przyczepy w linii toru jazdy

System stabilizacji toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control) wykrywa wychylenie przyczepy i zmniejsza prędkość pojazdu, poprzez ograniczenie momentu obrotowego silnika i stopniowe zwiększanie nacisku hamulców na wszystkie koła. Przywraca to stabilność i pozwala na zwiększenie kontroli nad przyczepą ciągniętą przez samochód.

Maksymalna kontrola podczas pokonywania zakrętów

System poprawiający stabilność na zakrętach (TVC) reaguje na zmiany nawierzchni 100 razy na sekundę. Dzięki temu ilość mocy i siła hamowania są nieustannie kontrolowane i dopasowywane do warunków. Zwiększa to przyczepność i precyzję manewrowania, pomagając w pokonywaniu zakrętów czy nierówności na drodze.

Wspomaganie kierownicy idealne na każdą okazję

System wspomagania kierownicy (EPAS) automatycznie dostosowuje się do prędkości i warunków. Podczas jazdy po mieście lub parkowania system ułatwia skręt kół i zapewnia większą zdolność manewru. Przy większej prędkości (np. na autostradzie) system usztywnia kierownicę, dając prowadzącemu poczucie większej kontroli i pewności. Teraz EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i inne warunki drogowe.

REWELACYJNE OSIĄGI. MAKSYMALNA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA.

Ford Edge oferuje bezkompromisowe połączenie doskonałych osiągów, znakomitej oszczędności paliwa i precyzyjnego prowadzenia.

Zawieszenie

Nowe, tylne zawieszenie wielowahaczowe w połączeniu z unowocześnionym zawieszeniem przednim opartym na kolumnach McPhersona zapewnia kierowcy maksymalną kontrolę nad samochodem i świetne wrażenia z jazdy bez względu na jakość drogi. 

Zostało ono specjalnie dostrojone do dużych wymiarów Forda Edge, a także osiągów jakie zapewnia ten samochód. Jest to jeden z wielu elementów, który odpowiada za komfort jazdy tym imponującym SUV-em.

Gama silników wysokoprężnych

Ford Edge dostępny jest z dwoma wersjami wysokoprężnego silnika 2,0 TDCi o dwóch wersjach mocy: 180 KM oraz 210 KM Bi-Turbo. Oba warianty wykorzystują najnowocześniejsze technologie do tego, by zmaksymalizować osiągi, moment obrotowy i ekonomiczność przy jednoczesnym zmniejszaniu emisji spalin. 

• 180 KM, 400 Nm momentu obrotowego, średnie zużycie paliwa 5.8 l/100 km, emisja CO2: 149 g/km 
• 210 KM, 450 Nm momentu obrotowego, średnie zużycie paliwa 5.8 l/100 km, emisja CO2: 149 g/km

Silnik Bi-Turbo posiada dwie, sekwencyjnie uruchamiające się turbosprężarki. Zapewnia zarówno lepsze osiągi, jak i wydajność.

Pierwsza turbosprężarka pracuje przy niższych prędkościach, dostarczając dodatkowej mocy podczas ruszania czy włączaniu się do ruchu. Z kolei druga pracuje w wyższym zakresie prędkości, pozwalają m.in. na bezpieczne i szybkie wyprzedzenie innego pojazdu.

Co więcej, silnik Bi-Turbo szybciej nagrzewa wnętrze samochodu do wymaganej temperatury - w porównaniu z jednostką konwencjonalną. Dzięki temu zużycie paliwa jest znacznie niższe, a komfort jazdy o wiele wyższy.

Szybka, ręczna zmiana biegów

Manualna, 6-biegowa, mechaniczna skrzynia biegów współpracuje z silnikiem o mocy 180 KM z pojedynczą turbosprężarką. Ta prosta w obsłudze przekładnia została zaprojektowana tak, by płynnie przenosić nawet wysoki moment obrotowy, zapewniając jednocześnie precyzyjną zmianę biegów.

Ford PowerShift – poczuj moc, a nie zmianę biegów

Skrzynia Ford PowerShift łączy wygodę automatycznej skrzyni biegów z osiągami i niskim zyżyciem paliwa typowymi dla przekładni manualnych. Ta 6-biegowa automatyczna, dwusprzęgłowa przekładnia inteligentnie wybiera następny bieg, by zapewnić błyskawiczną zmianę przełożenia, bez przerw w przenoszeniu napędu.

Manetki do zmiany biegów – przyjemność z jazdy

Ford Edge został wyposażony w rozwiązanie dobrze znane wszystkim fanom sportów samochodowych. Zamontowane na kierownicy manetki do zmiany biegów pozwalają na szybką i łatwą zmianę biegów, jednym ruchem palca bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy. Dostępne są wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Niższe zużycie paliwa dzięki Auto-Start-Stop

Gdy Ford Edge stoi np. na czerwonym świetle lub w korku, system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik, aby oszczędzić paliwo. Energia elektryczna jest dostarczana do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja,radio, Ford SYNC, szyby elektryczne czy reflektory), ale sam samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła lub gazu (skrzynia automatyczna), a silnik ponownie będzie gotowy do jazdy! Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto-Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim - może ona wynieść nawet do 10%.

Wydajniejsze ładowanie akumulatora

W odróżnieniu od konwencjonalnych układów, ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging) działa tylko wtedy, gdy jest to potrzebne - akumulator nie jest ładowany podczas przyśpieszania. Przekłada się to na większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2.

Lepsza aerodynamika i większa oszczędność

Ford Edge jest wyposażony w system Aktywnej Żaluzji Chłodnicy, który reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika. Podczas wolnej jazdy otwory wentylacyjne pozostają otwarte, zapewniając chłodzenie silnika. W momencie przyspieszania, zamykają się automatycznie, poprawiając aerodynamikę i zmniejszając zużycie paliwa.

Zmniejszenie oporu powietrza

Przednie kurtyny powietrzne to otwory na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka kierujące powietrze wzdłuż obracających się kół i na zewnątrz nadkoli. Rozwiązanie to skutecznie zmniejsza opory aerodynamiczne, zwiększając osiągi i redukując zużycie paliwa.