Focus RS

Opis modelu


Zaprojektowany od nowa Ford Focus RS oddaje do użytku kierowcy przełomowe rozwiązania techniczne. Każda zastosowana w nim technologia ma inne zadanie, ale kieruje nimi jeden cel: 

ZAGWARANTOWAĆ MOC WRAŻEŃ PODCZAS KAŻDEJ JAZDY!

Maksymalna kontrola podczas pokonywania zakrętów

Nowy Focus RS wykorzystuje innowacyjny system napędu na wszystkie koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego (Dynamic Torque Vectoring). 
W układzie zastosowano dwa niezależne sprzęgła, by móc kierować do 100% momentu obrotowego tylnej osi do wybranego koła. Dzięki temu system zapewnia maksymalną przyczepność – z przyspieszeniami bocznymi przekraczającymi 1 g – oraz najlepszą w klasie prędkość pokonywania łuku oraz przyspieszenie na wyjściu z zakrętu. Zapewniając neutralne zachowania i regulowane reakcje w zakresie granicznym oraz zdolność do uzyskiwania kontrolowanych poślizgów nadsterownych, Focus RS dostarcza kierowcy najwspanialszych doznań z gatunku przyjemności z prowadzenia auta.

Zaprojektowny do miasta. Gotowy na tor

Nowy Ford Focus RS zapewnia pełną kontrolę nad prowadzeniem zarówno na drodze, jak i na torze. Jednym ruchem dłoni można przełączać tryb jazdy na normalny, sportowy lub wyczynowy. Każdy z nich to inne ustawienie napędu, amortyzatorów, elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy i układu ABS, siły wspomagania układu kierowniczego, a nawet dźwięku silnika.

Podczas jazdy na torze można również wybrać tryb poślizgu tak, aby rozkład momentu obrotowego pomagał w wykonywaniu kontrolowanych nadsterownych poślizgów.

Zawieszenie, które dostosowuje się do stylu jazdy

Inspirowane samochodami rajdowymi, dodatkowo wzmocnione zawieszenie „Öhlins Tenneco” pozwala utrzymać pełną kontrolę nad Fordem Focus RS. Dzięki niemu samochód świetnie trzyma się nawierzchni, prowadzenie jest precyzyjne, a kierowca lepiej czuje drogę. Co więcej, podczas jazdy na torze dwa ustawienia amortyzatorów pozwalają uzyskać jeszcze twardsze zawieszenie, dostarczając Ci czystej radości z jazdy i ekstremalnej dawki adrenaliny.

Przygotuj się do startu

Włącz Launch Control przyciskiem na kierownicy, wrzuć jedynkę, wciśnij pedał gazu do oporu i zwolnij sprzęgło. 
System samodzielnie skonfiguruje zawieszenie i układ napędowy tak, aby zagwarantować niesamowite przyspieszenie. Niezależnie od panujących warunków jezdnych moment obrotowy jest rozdzielany przez układ napędu na wszystkie koła, by zapewnić kierowcy niespotykany poziom prowadzenia i przyjemność z jazdy, łącząc wyjątkową trakcję i przyczepność z niezrównaną zwinnością i szybkością.

Możliwość zmiany ustawień amortyzatorów

Aby jeszcze lepiej dostosować samochód do swoich oczekiwań i mieć nad nim pełną kontrolę, można regulować ustawienia amortyzatorów bez odrywania rąk od kierownicy i wzroku od drogi. Za pomocą przełącznika przy kierownicy wybiera się różne ustawienia. Między innymi podstawowe, które zapewnia komfortową, ale wciąż dynamiczną jazdę, oraz sportowe z twardszą charakterystyką pracy zawieszenia, co gwarantuje bardziej precyzyjną reakcje samochodu na polecenia kierowcy.

Zmiana biegu w optymalnym momencie

Cała gama zaawansowanych rozwiązań współpracuje ze sobą, aby skrzynia biegów i silnik zapewniały maksymalne przyspieszenie na każdym biegu. Jedną z nich jest technologia Performance Shift Light, która informuje o optymalnym momencie zmiany przełożenia. Ważnym rozwiązaniem jest specjalna lampka kontrolna ostrzegająca kierowcę, gdy silnik zbliży się do granicznej wartości 6900 obr./min.

Ford SYNC. Zaawansowana technologia obsługi głosowej

System multimedialny SYNC2 zapewnia dostęp do radia, nawigacji, klimatyzacji i telefonu komórkowego za pośrednictwem sterowania głosowego (bez obsługi w języku polskim) oraz wysokiej rozdzielczości, dotykowego ekranu o przekątnej 8 cali.

Reflektory, które zapewniają doskonałą widoczność

Reflektory biksenonowe w Fordzie Fosus RS to doskonałe połączenie designu i praktyczności. Standardowe biksenonowe lampy główne oferują funkcję Adaptive Front Lighting, dostosowującą intensywność i kąt świecenia do prędkości auta, kąta skrętu i odległości od obiektów na drodze tak, by jej oświetlenie było optymalne. 

Wśród siedmiu różnych trybów znajdują się ustawienia odpowiednie do jazdy w terenie zabudowanym, poza nim, na autostradach lub w niekorzystnych warunkach pogodowych.