"Ford Ka+ Active: Prawie Crossover"

Ford Ka+ Active to mały, a jednak pojemny i funkcjonalny samochód

 

Przytoczmy bardzo treściwy cytat „Chcesz mieć Crossovera, ale nie chcesz wydawać majątku? Może nie będziesz mieć dużego wyboru, ale jednym z takich aut jest Ford Ka+ Active. No dobra. Może nie jest prawdziwym Crossoverem, ale do niego aspiruje. Bo czym tak naprawdę jest Crossover. Ani nim nie pojedziemy w teren, ani nie jest dużo większy od zwykłego kombi. Ka+ ma jednak czarne, plastikowe elementy nadwozia, które je zabezpieczają i wygląda na nieco wyższe auto niż jest naprawdę. Do tego ma miejskie wymiary i jest całkiem tani.” Świetna prezetnacja tego modelu w kilku zdaniach!

 

Wersja Active, od zwykłego Ka+ różni się przede wszystkim tym, że jest ładniejsze. Tak, jest ładniejsze przede wszystkim dlatego, że przemodelowano w nim cały przód, który nie jest, aż tak wulgarny i ekstrawagancki. Do tego otrzymujemy plastiki zabezpieczające nadkola, progi i relingi dachowe, które dodatkowo podwyższają optycznie auto. Najfajniejszym elementem wersji Active jest Grill z wypełnieniem w kształcie plastra miodu. Kojarzy się z bardziej ekskluzywnym autem, jak bogate wersje Vignale.

 

Auta miejskie mają to do siebie, że mają być jak najtańsze. I nie chodzi tu tylko o koszt zakupu, ale w dużej mierze o koszt produkcji, dlatego projektanci nie mając zbyt wielkiego pola manewru. W przypadku Forda Ka+ Active, wykonali kawał dobrej roboty. Samochód wygląda częściowo jakby był zbudowany w oparciu o poprzednią generację Fiesty, ale jest bardziej nowoczesny. Twarde materiały w tej klasie to norma. Ale są też solidnie spasowane. W boczkach drzwi umieszczono fajne, brązowe listwy. Ważne, że na plastikach nie widać odcisków palców i brudu. Tak jak przystało na auto dla “aktywnych”. Wersja Active otrzymała gumowe dywaniki, które chronią wnętrze przed zanieczyszczeniami i są łatwe w czyszczeniu.

 

 

Najmniejszy z Fordów oferuje wbrew pozorom całkiem sporo miejsca. Na długość mógłbym porównać je z poprzednią generacją Fiesty, czyli nawet z tyłu usiądzie wyższa osoba. Auto jest dość wąskie, co sprawia łatwośc przy parkowaniu w ciasnych miejscach. Przy wyborze pakietu Winter za około 1000 zł dostaniemy zarówno podgrzewane siedzenia z przodu jak i podgrzewaną przednią szybę.

 

 

 

Źródło: https://www.testauto.pl/testy/test-ford-ka-active-prawie-crossover/