Ford TRANSIT PHEV przyczyną poprawy jakości powietrza w Londynie

Londyn testuje nowe, hybrydowe vany typu plug-in, które mogą się przyczynić do poprawy jakości powietrza w mieście; Ford dąży do przejęcia wiodącej pozycji w zakresie samochodów EV. 

  • Ford i Londyn łączą siły, aby poprawić jakość powietrza w mieście; projekt ten zbiega się w czasie z realizacją fordowskiego planu elektryfikacji, który zakłada wprowadzenie na rynek w ciągu najbliższych pięciu lat trzynastu nowych, globalnych samochodów elektrycznych. 
  • Wybrane firmy z Londynu będą testować hybrydowe vany typu plug-in, które w większości przypadków wykorzystują napęd elektryczny, dzięki czemu idealnie sprawdzają się podczas eksploatacji w mieście. 
  • Podczas typowego dnia roboczego w Londynie, samochody użytkowe wykonują średnio 280 000 przejazdów, pokonując łączną odległość 8 milionów mil; 75 procent całego drogowego ruchu towarowego w godzinach szczytu stanowią samochody typu van. 
  • Jesienią 2017 roku Ford uruchomi projekt warty wiele milionów funtów; projekt jest realizowany wspólnie z jednostką Transport for London przy wsparciu brytyjskiej organizacji rządowej Advanced Propulsion Centre. 
  • W 2016 roku Ford już drugi rok z rzędu znalazł się na pierwszym miejscu wśród producentów sprzedających najwięcej samochodów użytkowych w Europie; model Transit Custom plug-in hybrid ma zostać wprowadzony do produkcji w 2019 roku. 

WARSZAWA, 20 stycznia 2017 roku – Ford uruchamia warty wiele milionów funtów projekt, który ma poprawić jakość powietrza w Londynie. Projekt ten zbiega się w czasie z realizacją planu elektryfikacji, który zakłada wprowadzenie na rynek w ciągu najbliższych pięciu lat trzynastu nowych, globalnych samochodów elektrycznych. 

Projekt wspierany przez jednostkę Transport for London zakłada przeprowadzenie trwających 12 miesięcy testów gamy 20 nowych, hybrydowych vanów Transit Custom typu plug-in (PHEV). Samochody te mogą pracować w całkowicie elektrycznym trybie w warunkach miejskiej eksploatacji, dzięki czemu przyczyniają się do zredukowania lokalnej emisji. 

Podczas typowego dnia roboczego w Londynie, samochody użytkowe wykonują średnio 280 000 przejazdów, pokonując łączną odległość 8 milionów mil (13 milionów kilometrów). 75 procent całego drogowego ruchu towarowego stanowią samochody typu van, natomiast w okresach szczytowych w centrum Londynu w ciągu jednej godziny porusza się ponad 7 000 samochodów. 

Ford dołączy dwadzieścia modeli Transit PHEV do floty samochodów użytkowych testowanych w Londynie, obejmującej samochody należące do jednostki Transport for London, w celu sprawdzenia sposobu, w jaki takie vany przyczynią się do obniżenia emisji przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności na rzecz swoich operatorów w bardzo wymagających warunkach miejskich. Projekt jest finansowany przez brytyjską organizację rządową Advanced Propulsion Centre. 

„Ford jest numerem 1 na rynku samochodów użytkowych w Europie, a teraz wkraczamy w fazę samochodów elektrycznych. Dzięki podjęciu współpracy z naszymi partnerami z Londynu będziemy mogli również przetestować oprogramowanie i rozwiązania telematyczne z ogromnym potencjałem do ograniczania emisji i kosztów podczas eksploatacji w mieście,” powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor zarządzający, Ford of Europe. „To nowe partnerstwo demonstruje naszą ewolucję w firmę oferującą zarówno samochody, jak i rozwiązania mobilne. Mamy dużo pracy, ale wszyscy są podekscytowani możliwościami, jakie niesie ze sobą to wyzwanie.” 

Plan Forda dotyczący pojazdów EV zakłada elektryfikację najbardziej popularnych samochodów użytkowych, SUV-ów oraz modeli o wysokich osiągach, aby uczynić je bardziej wydajnymi i przyjemniejszymi w prowadzeniu. 

Testy floty, które mają się rozpocząć jesienią tego roku, będą realizowane w ramach obietnicy Forda dotyczącej podjęcia współpracy z dużymi miastami na całym świecie w celu rozwiązania występujących tam problemów transportowych, aby usprawnić przemieszczanie się osób i towarów. 

„Przejście sektora drogowego transportu towarów na wykorzystanie samochodów niskoemisyjnych będzie miało kluczowe znaczenie w procesie oczyszczania powietrza w Londynie,” powiedział Sadiq Khan, burmistrz Londynu. „Jednostka Transport for London daje dobry przykład takiego podejścia, zwiększając liczbę samochodów elektrycznych w swojej gamie. Dane uzyskane podczas testów zostaną też wykorzystane w programie LoCITY, który zachęca do przejścia na niskoemisyjny transport komercyjny.” 

Vany Transit Custom PHEV wykorzystywane w testach w Londynie to zaawansowane modele z możliwością ładowania z sieci elektrycznej, co pozwala na jazdę w trybie zeroemisyjnym. Na pokładzie tych samochodów znajduje się również silnik spalinowy, który jest wykorzystywany podczas dłuższych podróży. Ford jest pierwszym producentem oferującym rozwiązanie PHEV w segmencie samochodów użytkowych. 

Flota pojazdów testowych będzie wykorzystywana w codziennej eksploatacji w wielu różnych firmach. W autach zostanie umieszczony system telematyczny Forda, który pomoże gromadzić dane na temat działania tych pojazdów, generowanych przez nie kosztów oraz ich wydajności ekologicznej, co pozwoli zmaksymalizować pozytywny wpływ samochodów elektrycznych w przyszłości. 

Flotę dwudziestu testowych modeli Transit Custom PHEV opracowano dzięki wsparciu organizacji Advanced Propulsion Centre w wysokości 4,7 mln funtów. Vany są projektowane i opracowywane w należącym do Forda centrum technicznym w Dunton w Wielkiej Brytanii oraz w centrum Prodrive Advanced Technology w Banbury w Wielkiej Brytanii przy wsparciu programowym ze strony Revolve Technologies. 

„Wielka Brytania jest światowym liderem w zakresie niskoemisyjnych technologii motoryzacyjnych. Nowy projekt, realizowany przy wsparciu ze strony rządu kwotą blisko 5 milionów funtów, demonstruje nie tylko nasze zaangażowanie w obniżanie emisji dwutlenku węgla, ale również w pracę nad stworzeniem nowoczesnych technologii, które w zauważalny sposób zmienią życie ludzi,” powiedział Nick Hurd, minister odpowiedzialny za zmiany klimatyczne i przemysł. „Nasz rząd będzie nadal współpracował z sektorem motoryzacyjnym, tworząc rozbudowany plan strategiczny mający na celu zwiększenie produktywności, stworzenie miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz utrzymanie zrównoważonego wzrostu gospodarczego.” 

W 2016 roku Ford już drugi rok z rzędu znalazł się na pierwszym miejscu wśród producentów sprzedających najwięcej samochodów użytkowych w Europie. Transit Custom PHEV ma zadebiutować na rynku w 2019 roku w ramach wartej 4,5 miliarda dolarów inwestycji Forda w samochody elektryczne realizowanej do roku 2020. Plany te są również skupione wokół transformacji Forda w firmę oferującą samochody oraz usługi mobilne, mając na celu objęcie wiodącej pozycji na rynku pod kątem innowacji z zakresu samochodów autonomicznych i elektrycznych oraz nowoczesnych rozwiązań mobilnych. 

Transit Custom PHEV jest jednym z 13 nowych, globalnych samochodów elektrycznych, które firma zamierza wprowadzić do sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród nich znalazły się także: w pełni elektryczny SUV o zasięgu wynoszącym około 480 kilometrów (300 mil), wielkoseryjny samochód autonomiczny zaprojektowany do wykorzystania w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing), oferowany w Ameryce Północnej od roku 2021 oraz hybrydowa wersja kultowego modelu Mustang. Ponadto, Ford zawarł porozumienie z kilkoma innymi producentami samochodów w celu stworzenia sieci punktów ładowania o najwyższej mocy przeznaczonej dla samochodów elektrycznych w Europie.