Mondeo

Opis modelu


Nowy Ford Mondeo oferuje eleganckie, sportowe w stylu cupe i pełne ekspresji nadwozie. Pochylony profil auta odzwierciedla „wizualną lekkość”, natomiast w wyrafinowanym przednim pasie umieszczono typową dla Forda trapezoidalną osłonę chłodnicy, którą otaczają wąskie, precyzyjnie wycięte klosze reflektorów. Z przodu wzrok przykuwa również wybrzuszona maska silnika.

Nowy Ford Mondeo dostępny jest w wersji czterodzwiowej, pięciodrzwiowej oraz kombi.

Nowy Ford Mondeo to wysoka jakość wykończenia komfortowego, ergonomicznego oraz bogato wyposażonego wnętrza. Kierowcę Forda Mondeo wita cyfrowo-analogowa tablica przyrządów oraz elegancka, zachodząca na boki konsola centralna, dająca poczucie przebywania 
w kokpicie sportowego auta. Jej symetryczny design zapewnia doskonały dostęp zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Przed dźwignią zmiany biegów znajduje się również duży, otwierany schowek.

Przednie siedzenia otrzymały węższe oparcia, dzięki którym pasażerowie siedzący z tyłu mają więcej miejsca na nogi, co uzyskano bez pogorszenia komfortu osób siedzących z przodu. Pasażerowie siedzący z tyłu docenią zalety pełnowymiarowego, panoramicznego okna dachowego dostępnego opcjonalnie w Fordzie Mondeo kombi.

Ekscytujący i wydajny

 

Nowy Ford Mondeo oferuje najbardziej zróżnicowaną  i najbardziej zaawansowaną technologicznie gamę silnikową w 21-letniej historii tego modelu, oferując klientom bardzo duży wybór wyrafinowanych, ekologicznych i mocnych konstrukcji.

Niezależne, zintegrowane zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, sztywniejsze podwozie, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz nowy układ hamulcowy zapewniają natomiast najwyższą w klasie dynamikę oraz krótszą drogę hamowania.

Wielokrotnie nagradzana technologia EcoBoost 

W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowym Fordzie Mondeo znajdzie się silnik:

* 1,0 litra EcoBoost  - wydajna i zaskakująco mocna konstrukcja benzynowa, która już czwarty raz z rzędu została nagrodzona tytułem najlepszego silnika na świecie „International Engine of the Year”.

* 1,5 litra EcoBoost - jednostka została wyposażona w zintegrowany kolektor wydechowy, który został po raz pierwszy zastosowany w silniku EcoBoost o pojemności 1 litra. Dzięki temu silnik szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, natomiast zmniejszenie odległości, jaką muszą pokonać gazy wydechowe pomiędzy cylindrami i turbosprężarką umożliwia bardziej bezpośrednie dostarczanie momentu obrotowego. Wszystko to pozwala też zwiększyć ogólną wydajność silnika.

Jednostka 1,5 litra EcoBoost rozwija 160 KM, zużywa średnio 5,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 134 gramy CO2 na kilometr*, co jest wynikiem o 11 procent lepszym, niż w przypadku stosowanego dotychczas silnika 1,6 litra EcoBoost.

* 2,0 litra EcoBoost o mocy 203 i 240 KM z sześciobiegową skrzynią automatyczną - po raz pierwszy pojawi się z tą jednostką układ 
Auto-Start-Stop, dzięki któremu emisja CO2 w Fordzie Mondeo z silnikiem 2,0 litra EcoBoost została obniżona o 6 procent.

 

Silniki wysokoprężne o wyższych osiągach 

Ford ma także znakomitą ofertę dla tych, którzy wolą siniki diesla. 
  
* 2,0 litra TDCi - zmodernizowany Diesel 2,0 litra TDCi z turbosprężarką o zmiennej geometrii, która optymalizuje ciśnienie doładowania przy różnych prędkościach obrotowych silnika, generuje 150 lub 180 KM, dołączając do gamy konstrukcji wysokoprężnych emitujących poniżej 130 gramów CO2 na kilometr. Jednostka została wyposażona w zmodernizowany blok, nową głowicę cylindrów i nowy system wtrysku paliwa oraz opracowany przez Forda pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej, zapewniający mniejszą emisję zanieczyszczeń.
   
Silnik 2,0 litra TDCi w wersji 150 i 180 KM współpracuje zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i skrzynią automatyczną PowerShift. 
  
Jednostki wysokoprężne o mocy 150 i 180 KM będą oferowane z opracowanym przez Forda inteligentnym napędem na wszystkie koła, który w zależności od warunków drogowych poprawia trakcję i przyczepność, przenosząc w płynny sposób moment obrotowy z przednich kół do wszystkich czterech kół. System co 16 milisekund bada przyczepność kół do nawierzchni, aby w ciągu zaledwie 100 milisekund dostarczyć moc do odpowiedniego koła. 

• 2,0 litra TDCi z układem podwójnego, sekwencyjnego turbodoładowania – jednostka rozwija  210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego, odznaczając się jednocześnie zredukowaną emisją CO2 w porównaniu z oferowaną dotychczas konstrukcją 2,2 litra TDCi o mocy  200 KM. (w ofercie od 2015 r.)

Ekonomiczne wersje silnika wysokoprężnego ECOnetic

W ofercie znajdują się również ekonomiczne i ekologiczne silniki wysokoprężne ECOnetic: 

1,5 litra TDCi – emitujący CO2 na poziomie 94 g/km, 
2,0 litraTDCi – o mocy 150 KM emitujący CO2 na  poziomie 107 g/km.

Manualne skrzynie biegów

Dostępne są dwie sześciostopniowe, manualne skrzynie biegów. Pierwsza jest lżejsza i montowana wraz z 1.0- i 1.5-litrowymi silnikami EcoBoost oraz   1.6-litrowym silnikiem wysokoprężnym. Natomiast druga lepiej komponuje się z 2.0-litrowym TDCi o większym momencie obrotowym.

Zaawansowane automatyczne skrzynie biegów

Dla nowego Forda Mondeo przygotowano dwie przekładnie automatyczne. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów współpracuje z silnikami o większym momencie obrotowym, dlatego montowana jest w jednostkach EcoBoost o pojemności 1.5 lub 2.0-litra. Z kolei Ford Powershift jest na wyposażeniu modeli z 2.0-litrowym silnikiem TDCi. Łączy ona wygodę automatycznej przekładni z kontrolą, jaką daje ręczna skrzynia biegów, gwarantując błyskawiczną zmianę biegów i minimalną utratę mocy.

Poznaj zalety technologii hybrydowej

Nowy Ford Mondeo dostępny jest także w wersji hybrydowej – Hybrid Electric Vehicle (HEV). Jest to pierwszy tego typu pojazd produkowany przez Forda w Europie. Dzięki połączeniu zalet silników elektrycznego i benzynowego, hybrydowy Ford Mondeo jest samochodem wyjątkowo oszczędnym i eleganckim, a jednocześnie świetnym pod względem osiągów i prowadzenia. Rewolucyjna technologia regeneracyjnego hamowania (Regenerative Braking), innowacyjny system Smartguage z funkcją Brake Coach (instruktorem hamowania) i inne inteligentne rozwiązania jeszcze bardziej zwiększają moc i wydajność tego pojazdu.

System pomagający oszczędzać paliwo

EV+ wykorzystuje wbudowany w Ford SYNC system GPS i zaawansowane oprogramowanie, aby uczyć się i zapamiętywać trasy. Dlatego jeśli znajdziesz się w odpowiedniej odległości od miejsca, do którego często podróżujesz, samochód postara się wykorzystać zasilanie elektryczne, aż do momentu osiągnięcia celu.

Świetnie dostrojone zawieszenie

Nowy Ford Mondeo otrzymał nowe, niezależne, zintegrowane zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Zapewnia ono wyższy komfort jazdy, przy czym jest na tyle sztywne, aby zapewnić bardziej precyzyjne prowadzenie i wyższą dynamikę. Układ umożliwia również ruchy koła do tyłu podczas przejazdu przez wyboje w nawierzchni. Dzięki temu zawieszenie lepiej tłumi nierówności, zapewniając płynną jazdę i wysoki komfort akustyczny. W wersjach kombi oferowane jest samopoziomujące się zawieszenie tylne, które pozwala utrzymać optymalny prześwit, zapewniając komfort i doskonałe własności jezdne niezależnie od obciążenia.

Manetki do zmiany biegów – jeszcze większa przyjemność z jazdy

W manetki do zmiany biegów zazwyczaj wyposażone są tyko samochody sportowe. Teraz to rozwiązanie znajdziesz w Fordzie Mondeo zarówno z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów, jak i PowerShift. Ta inspirowana wyścigami samochodowymi technologia pozwoli Ci na szybką i lekką zmianę biegów – nawet podczas zakrętów. 

Układ wspomagania kierownicy, który dostosowuje się do warunków 

Elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) automatycznie dostosowuje się do prędkości jazdy i warunków. 

Przy jeździe z niewielką prędkością system sprawia, że obrót kierownicy jest lżejszy. Zwiększa to możliwości manewru. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór kierownicy. W ten sposób kierowca lepiej czuje samochód i ma zapewnioną łatwiejszą kontrolę nad pojazdem. Teraz EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i inne warunki drogowe.

Natychmiastowa przyczepność w zmiennych warunkach terenowych

Całkowicie nowy Ford Mondeo może być wyposażony w inteligentny napęd na wszystkie koła (IAWD)*, który błyskawicznie reaguje i dostosowuje się do zmieniającego się podłoża. Reguluje on moment obrotowy dokładnie tych kół,  które muszą mieć najlepszą przyczepność. 

Ten zaawansowany system dzięki czujnikom i zawansowanemu oprogramowaniu decyduje o tym, ile mocy przekazywać na każdą oś, zanim jeszcze dojdzie do poślizgu koła. IAWD ogranicza również zużycie paliwa, ponieważ uruchamia się tylko wtedy, gdy jest potrzebny.

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi  Auto-Start-Stop 

Gdy Ford Mondeo stoi w miejscu (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto-Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim na ulicach miast.

Lepsza aerodynamika i większa oszczędność

Ford Mondeo jest wyposażony w system Aktywnej Żaluzji Chłodnicy. Krata wlotu powietrza w kształcie trapezu kryje aktywną przesłonę, która reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika. Przy wolnej jeździe otwory wentylacyjne pozostają otwarte i zapewniają chłodzenie silnika, natomiast przy wyższych prędkościach, zamykają się automatycznie, poprawiając aerodynamikę i zmniejszając zużycie paliwa.

Wydajniejsze ładowanie akumulatora 

W odróżnieniu od konwencjonalnych układów, ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging) działa tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Przekłada się to na większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2.

Bezpieczeństwo na pięć gwiazdek 

Najnowszy Ford Mondeo otrzymał maksymalną nagrodę pięciu gwiazdek od Euro NCAP - wiodącej i niezależnej organizacji europejskiej oceniającej bezpieczeństwo pojazdów. Samochód wyposażono w wiele nowych technologii oraz te, które już wcześniej nagrodzone  zostały przez tę instytucję za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa. Więcej informacji na ten temat bezpieczeństwa znajduje się poniżej. 

Szczególna ochrona pasażerów na tylnych siedzeniach

W nowym Fordzie Mondeo zadebiutują pierwsze w europejskim sektorze motoryzacyjnym tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa. W razie kolizji, pasy powiększają swoją objętość, aby rozproszyć siłę uderzenia pięć razy bardziej wydajnie, niż w przypadku tradycyjnych pasów.

Ford SYNC 2 z funkcją Wzywania pomocy 

Kluczowym elementem systemu Ford SYNC 2 jest funkcja Emergency Assistance. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku, w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwowej. Tak długo, jak telefon komórkowy jest podłączony do Ford SYNC, system może wykorzystać go do połączenia się ze służbami ratunkowymi, aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS) oraz umożliwić rozmowę z kierowcą.
 
*Funkcja Wzywanie pomocy jest elementem systemu Ford SYNC 2. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku - w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwowej. Funkcja ta nawiązuje bezpośrednie połączenie z numerem 112 za pośrednictwem sparowanego z Ford SYNC 2 telefonu komórkowego wyposażonego w Bluetooth. System przekazuje służbom ratowniczym m.in. współrzędne GPS pojazdu, który uległ wypadkowi oraz umożliwia rozmowę z kierowcą, co znacznie ułatwia i przyspiesza działanie służb ratowniczych. Funkcje odczytywania tekstów oraz Wzywania pomocy nie są obsługiwane we wszystkich europejskich językach
 
Funkcja Wzywanie pomocy (Emergency Assistance) zdobyła nagrodę za najlepsze nowatorskie rozwiązanie
 mobilne w kategorii transportu samochodowego i akcesoriów Global Mobile Awards w 2012 r.

System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop) 

Active City Stop automatycznie hamuje w momencie wykrycia ryzyka kolizji, zmniejszając tym samym prawdopodobieństwo lub konsekwencje zderzenia z poprzedzającym pojazdem w czasie jazdy z małą prędkością (do 40 km/h). Jest to niezwykle przydatna i praktyczna funkcja w ruchu miejskim, doceniona przez Euro NCAP przyznaną nagrodą w dziedzinie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.*

*Nagroda przyznana marce Ford Focus za model z 2013 roku.

Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę

Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) zapobiega stoczeniu się samochodu do tyłu lub do przodu. Utrzymuje on działanie układu hamulcowego przez dodatkowe 2,5 sekundy. System ten jest również przydatny w momencie zatrzymywania się i ruszania na śliskiej nawierzchni.  

Dodatkowa moc przy hamowaniu awaryjnym 

System wspomagania hamowania awaryjnego (EBA) pomaga w osiągnięciu maksymalnej wydajności hamowania w sytuacji awaryjnej. Rozpoznając siłę nacisku na hamulec, system automatycznie zwiększa ją w razie potrzeby.

Ochrona pieszych

Nowy, opracowany przez Forda system Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection wykrywa osoby znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przekraczają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmie odpowiednich działań zmierzających do uniknięcia kolizji.

System uruchamia się  przy prędkości powyżej 40 km/h i działa do prędkości 80 km/h , a jego  zadaniem jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych. 

Ustaw wcześniej maksymalną prędkość

W nowym Fordzie Mondeo kierowca ma możliwość ustawienia maksymalnej prędkości na całą podróż. Jeśli prędkość zostanie przekroczona, nawet przypadkowo podczas jazdy ze wzniesienia, system ostrzeże o tym kierowcę. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w trakcie jazdy w obszarze zabudowanym, ponieważ pozwala w pełni skoncentrować się na drodze.

Funkcja dostępna jako opcja. 

Szybsze i krótsze hamowanie awaryjne

Jeśli system rozpozna sytuację potencjalnie niebezpieczną, ESP przygotuje na nią hamulce, zbliżając na minimalną odległość klocki do tarcz hamulcowych. Technologia Electronic Brake Prefill skraca drogę hamowania pojazdu.

Wrażenia z jazdy

Każda technologia, w którą wyposażyliśmy nowego Ford Mondeo, została stworzona z myślą o kierowcy, o jego bezpieczeństwie, komforcie i rozrywce. Ten innowacyjny samochód wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania, nieustannie monitoruje otoczenie i błyskawicznie reaguje na warunki, natężenie ruchu ulicznego czy styl jazdy kierowcy. Dodatkowo cała paleta technologii uprzyjemnia każdą chwilę spędzoną w tym wyjątkowym samochodzie.

Wśród technologii nowego Forda Mondeo znajdują się między innymi reflektory LED dostosowujące strumień światła do prędkości jazdy i warunków otoczenia, zaawansowany system obsługi głosowej, system wspomagający parkowanie oraz system zapobiegający niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu. Więcej informacji znajdziesz w wybranych zakładkach.

Oświetlenie drogi za sprawą zaawansowanej technologii

Ford Mondeo jest jednym z pierwszych modeli Forda w Europie, w którym zastosowano adaptacyjne reflektory LED. Ta zaawansowana technologia łączy w pełni LED-owe reflektory o charakterystyce światła zbliżonej do dziennego systemu reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje kąt padania oraz natężenie wiązki światła z reflektorów do warunków panujących na drodze. System wybiera jedno z siedmiu ustawień w zależności od prędkości jazdy, warunków atmosferycznych, kąta skrętu kierownicy, odległości do auta jadącego 
z przodu oraz działania przednich wycieraczek.

Tradycyjne kierunkowskazy również zostały zastąpione bardziej wydajnymi i widocznymi paskami LED. 

Ford SYNC 2 – zaawansowana technologia obsługi głosowej

Ford SYNC 2 z funkcją sterowania głosem umożliwia wybieranie muzyki, sterowanie nawigacją oraz wykonywanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem prostych komend głosowych (bez obsługi języka polskiego). System dysponuje również 8” ekranem dotykowym, za pomocą którego można obsługiwać różne funkcje samochodu. 

Powiedz tylko słowo... 

Korzystając z systemu Ford SYNC 2 pozostajesz na bieżąco w kontakcie ze światem zewnętrznym. Jesteś na przykład głodny? W każdej chwili możesz zadzwonić np. do najbliższej restauracji – wystarczy powiedzieć " “I’m hungry” („Jestem głodny”) lub wejść w przewodnik Michelina. Łączność  Wi-Fi dostępna jest przez lokalne hot spoty oraz modem USB. System ten zawiera również funkcję Wzywania pomocy (Ford Emergency Assistance), która w momencie wypadku automatycznie kontaktuje się ze służbami ratunkowymi.

Nowoczesne systemy audio

Kupując nowego Forda Mondeo możesz wybrać między systemem Ford SYNC 2 z czterema wysokiej klasy głośnikami lub zaawansowanym modułem Sony z 12 głośnikami Sony Hi-Fi. Jako opcja dodatkowa montowane jest również radio DAB.

Łatwiejsze cofanie dzięki wbudowanej kamerz 

Słupki, kosze na śmieci czy murki nie są już problemem – na wyświetlaczu umieszczonym w centralnej części deski rozdzielczej kamera cofania pokaże wszystko to, co znajduje się z tyłu samochodu. System wyświetla także wirtualne linie, które pomagają parkować nawet w bardzo ciasnych miejscach.

System kontroli pasa ruchu (Lane Keeping Alert)

Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu ostrzega o tym kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania, kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób.

System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można go również wyłączyć ręcznie.

Koniec z problemem martwego pola widzenia w lusterkach 

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information) ostrzega kierowcę, że inny pojazd wjechał w martwe pole widzenia, poprzez włączenie dyskretnych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne po odpowiedniej stronie. 

Bezstresowe parkowanie  i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego 

Nowy Ford Mondeo pomaga kierowcom podczas parkowania pojazdu. Zaawansowana technologia Active Park Assist z układem Perpendicular Parking wykrywa odpowiednie miejsce postojowe i pozwala kierowcom zaparkować pojazd równolegle lub prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy.
  
Uzupełnieniem tej zaawansowanej technologii jest system Park-Out Assist, który pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego, a także system Side Parking Aid, który przedstawia na ekranie wizualizację przeszkód znajdujących się po obu stronach auta, jak również z przodu i z tyłu, emitując jednocześnie ostrzeżenia dźwiękowe.

Nowy Ford Mondeo – zdobywca maksymalnych 5 gwiazdek w testach Euro NCAP

Bezpieczeństwo od zawsze stanowiło kluczową kwestię podczas projektowania samochodów marki Ford. Dlatego nasi inżynierowie nieustannie szukają rozwiązań, które zapewnią maksymalną ochronę kierowcy, pasażerom i pieszym. Nasze zaangażowanie zostało już wielokrotnie docenione przez niezależną organizację ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów – Euro NCAP.
 
Dokładnie 16 grudnia 2014 roku maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP otrzymał również nowy Ford Mondeo. Jest to pierwszy model Forda oferujący system Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection. Ale nad bezpieczeństwem kierowcy i jego pasażerów w nowym Fordzie Mondeo czuwa wiele innych zaawansowanych rozwiązań.

 

- Pierwsze w tym segmencie tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa

- Dziewięć poduszek powietrznych – łącznie z poduszką chroniącą kolana kierowcy 

- System Active City Stop zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach

- System Ford SYNC 2 z funkcją wzywania pomocy, który w razie wypadku automatycznie łączący się ze służbami ratunkowymi

- Zaawansowana konstrukcja nadwozia wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości

- Przednie słupki oraz relingi dachowe wykonane z wytrzymałej stali hydroformowanej

- Stabilizator ograniczający przemieszczanie się przekładni oraz kolumny kierownicy podczas czołowego zderzenia

- Progi wykonane ze stali borowej zapewniające lepszą ochronę podczas zderzenia bocznego 

 „Wymagania stawiane przez Euro NCAP autom, które chcą otrzymać pięć gwiazdek są coraz wyższe, dlatego samochody te muszą oferować najwyższy poziom ochrony pasażerów w razie wypadku oraz najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę. Ford Mondeo oferuje pełny pakiet systemów bezpieczeństwa, w tym pierwszą na świecie technologię wykrywania pieszych.” – tak zdobycie przez Forda Mondeo 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa podsumował sekretarz generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen.

Nowy Ford Mondeo jest już dostępny w sprzedaży – zarówno w wersji 5-drzwiowej oraz kombi, jak i 4-drzwiowej odmianie Mondeo Hybrid, która jest pierwszym hybrydowym samochodem budowanym i sprzedawanym przez Forda w Europie.

ZAPRASZAMY DO SALONU!