Mustang

Mustang

Opis modelu


ŻYCIE NA PEŁNYCH OBROTACH 

Dzięki inteligentnym technologiom możesz czerpać radość z każdej chwili za kierownicą nowego Forda Mustang.

Tryb jazdy dopasowany do warunków i potrzeb kierowcy

Siedząc za kierownicą nowego Forda Mustang masz pełną kontrolę nad samochodem i jego zachowaniem na drodze dzięki możliwości wyboru jednego z czterech trybów jazdy - Normalny, Sportowy, Torowy i Śnieg/mokra nawierzchnia. Każdy z nich inaczej wpływa na reakcję przepustnicy, moment zmiany biegu (w wersji z automatyczną skrzynią biegów), siłę wspomagania kierownicy oraz ustawienia układu stabilizacji toru jazdy. 

Perfekcyjne prowadzenie

Solidna konstrukcja nadwozia oraz stanowiąca jej podstawę rama montażowa, starannie wyważone zawieszenie przednie oraz niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe. Wszystko to zapewnia precyzyjną kontrolę nad pojazdem oraz wyjątkowy komfort jazdy.

Wyjątkowy system audio 

System audio Shaker Pro o mocy 390 watów obejmuje radio DAB+ stereo AM/FM oraz jednopłytowy odtwarzacz CD/MP3. Dwanaście głośników, w tym zamontowany w bagażniku ośmiocalowy subwoofer, zapewnia krystalicznie czysty dźwięk.

Najnowsza technologia obsługi głosem 

Ford SYNC 2 to rozwinięcie obecnego systemu informacyjno-rozrywkowego z możliwością sterowania głosem. Teraz do odtwarzania muzyki, obsługi telefonu komórkowego, klimatyzacji czy nawigacji wystarczą proste polecenia głosowe (bez obsługi języka polskiego). W opcji dodatkowej dostępny jest duży, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali i wysokiej rozdzielczości, który pozwala intuicyjnie obsługiwać wiele ważnych funkcji.

Łatwe manewrowanie i przyjemne podróżowanie

Elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) automatycznie dostosowuje się do prędkości jazdy i warunków. Przy jeździe z niewielką prędkością system sprawia, że obrót kierownicy jest lżejszy. Zwiększa to możliwości manewru. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór kierownicy. W ten sposób kierowca lepiej czuje samochód i ma zapewnioną łatwiejszą kontrolę nad pojazdem. EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i inne warunki drogowe. System działa tylko wtedy, kiedy jest potrzebny, pozwalając dodatkowo oszczędzać paliwo.

Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę

Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach zapobiega stoczeniu się samochodu do tyłu podczas ruszania. Układ utrzymuje działanie systemu hamowania przez dodatkowe 2,5 sekundy – czyli czas wystarczający na przeniesienie stopy z pedału hamulca na pedał gazu. System ten przydaje się również w przypadku zatrzymywania się na śliskiej nawierzchni.

Pewne prowadzenie nawet w trudnych warunkach drogowych 

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy AdvanceTrac Electronic Stability Control (ESC) to połączenie wielu technologii, które zapewnia lepsze panowanie nad pojazdem i zwiększa bezpieczeństwo. Czujniki nieustannie monitorują szybkość każdego koła, stopień odchylenia kierunkowego pojazdu oraz kąt skrętu. Gdy trzeba wykonać gwałtowny manewr (np. aby uniknąć przeszkody), ESC precyzyjnie zrównoważy moc hamowania pomiędzy poszczególnymi kołami a jeśli zajdzie taka potrzeba, zmniejszy moc silnika. Pozwala to zapobiegać podsterowności i nadsterowności, czyniąc samochód bardziej stabilnym i łatwiejszym w prowadzeniu. ESC i kontrola trakcji pomagają także zapobiegać ślizganiu się kół na mokrej lub oblodzonej nawierzchni.

Line Lock

System elektronicznej blokady przednich hamulców – Line Lock, to technologia dostępna wyłącznie w nowym Fordzie Mustang. Dzięki niej, aby „spalić gumę”, wystarczy nacisnąć pedał hamulca, a następnie zwalniając go, wcisnąć gaz do dechy! Tylne koła będą obracać się w miejscu przez 15 sekund.

MOC V8 CZY ECOBOOST? TY DECYDUJESZ!

Ford Mustang to idealna kompozycja osiągów oraz mocy generowanej z maksymalną wydajnością. 5-litrowy silnik V8 czy 2,3-litrowy EcoBoost?
Ty decydujesz.

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra 

Zaprojektowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii nowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3 l zapewnia idealne połączenie zapierających dech w piersiach osiągów i doskonałej wydajności. Układ bezpośredniego wtrysku precyzyjnie dawkuje paliwo, natomiast turbosprężarka typu twin-scroll zapewnia imponującą moc 317 KM, 432 Nm momentu obrotowego oraz błyskawiczną reakcję na dodanie gazu. Maksymalna prędkość wynosi 233 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Wszystko to przy imponującej oszczędności paliwa i emisji CO2 na poziomie zaledwie 179 g/km.

Potęga pięciolitrowego silnika V8

Ceniony silnik V8 o pojemności 5,0 l jest wprost stworzony do nowego Forda Mustang. Mechanizm rozrządu zaworowego oraz konstrukcja głowic pozwoliły tej jednostce rozwinąć moc 421 KM oraz moment obrotowy 524 Nm. Silnik rozpędza nowego Forda Mustang do prędkości 250 km/h. Przyspieszenie wynosi od 0 do 100 km/h to tylko 4,8 sekundy, a przyspieszenie boczne - 0,97 g. Te liczby robią wrażenie. Trzeba wspomnieć również o niepowtarzalnym brzmieniu silnika, który dla fanów motoryzacji jest najpiękniejszą melodią..

Informacje podawane w czasie rzeczywistym 

Informacje o sile odśrodkowej w zakręcie, czasie przyspieszenia do 48, 97 i 161 km/h, drodze hamowania do 0 z 97 km/h lub 161 km/h pokazują się w czasie rzeczywistym na wyświetlaczu między zegarami.

Launch control - program maksymalnego przyspieszenia ze startu 

Funkcja pozwala dostosować częstotliwość obrotów silnika na biegu jałowym między 3000 a 4500 obr./min. Takie rozwiązanie może zapewnić optymalną przyczepność podczas ruszania.

Dokładny pomiar przyspieszenia i przeciążenia

Inspirowany sportami samochodowymi akcelerometr to wyświetlacz pokazujący w czasie rzeczywistym przyspieszenie pojazdu lub wartość przeciążenia. Czerwony punkt na środku wyświetlacza stale przesuwa się, reagując na przyspieszenie, hamowanie i skręcanie. Wyświetlane są ostatnie maksymalne wartości sił działających na kierowcę i pasażerów.

Jaką wolisz przekładnię: ręczną czy automatyczną?

Ręczna, sześciobiegowa skrzynia biegów pozwala wydobyć maksymalną moc silnika nowego Forda Mustang – już pierwszy bieg gwarantuje doskonałe przyspieszenie. Dzięki wykorzystaniu krótkich przełożeń i synchronizacji przekładnia manualna zapewnia również niezwykle płynną i dynamiczną jazdę.

W opcji dostępna jest także skrzynia automatyczna, sześciobiegowa przekładnia SelectShift, która łączy w sobie wszystkie zalety przekładni automatycznej z wydajnością skrzyni manualnej.

Manetki do zmiany biegów – jeszcze większa przyjemność z jazdy

Ta inspirowana wyścigami samochodowymi technologia pozwoli Ci na szybką i lekką zmianę biegów – nawet podczas zakrętów. Umieszczone przy kierownicy manetki występują wraz z automatyczną skrzynią biegów SelectShift.

INTELIGENTNE ROZWIĄZANIA KTÓRE MAKSYMALIZUJĄ KOMFORT 
I JAKOŚĆ PODRÓŻY

 

Wiele pomysłowych funkcji i zaawansowanych technologii łączy się,  aby ułatwić Ci każdą podróż. Dzięki nim możesz w pełni cieszyć się jazdą nowym Fordem Mustang.

Bezkluczykowy system otwierania/zamykania samochodu 

System Ford KeyFree pozwala otwierać i zamykać drzwi samochodu bez wyciągania kluczyka z kieszeni czy torebki. Rozwiązanie to sprawdza się idealnie, gdy masz zajęte ręce. 

Pożycz samochód i śpij spokojnie – Funkcja MyKey®

Technologia Ford MyKey® umożliwia kierowcy zaprogramowanie i przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń takich jak prędkość maksymalna, głośność systemu audio, przypomnienie o zapięciu pasów, zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo. Ta innowacyjna technologia ma zapewnić właścicielowi spokojny sen a kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo.

Ford Easy Fuel

Teraz zatankowanie niewłaściwego paliwa jest praktycznie niemożliwe. Dlaczego? Końcówka pistoletu dystrybutora nie będzie pasować do wlewu, jeśli spróbujesz zatankować nieodpowiednie paliwo. Dodatkowo Ford Easy Fuel jest systemem bezkorkowym, więc nie musisz już brudzić sobie rąk podczas tankowania.

Łatwiejsze cofanie dzięki wbudowanej kamerze

Słupki, murki czy inne obiekty schowane za samochodem nie są już problemem – na wysokiej jakości wyświetlaczu kamera cofania pokaże wszystko to, co znajduje się z tyłu samochodu. System wyświetla także wirtualne linie, które ułatwiają parkowanie nawet w bardzo ciasnych miejscach.

Czujniki parkowania

Czujniki parkowania pomogą ocenić, jak daleko znajdują się wszelkie przeszkody z przodu i z tyłu samochodu. Po ich wykryciu uruchamiany jest sygnał dźwiękowy, którego częstotliwość wzrasta w miarę zbliżania się do przeszkody.

Ustawianie idealnej temperatury

Dwustrefowa klimatyzacja pozwala ustawić idealną temperaturę oddzielnie dla kierowcy i pasażera. Z kolei praktycznie rozmieszczone nawiewy wspomagają obieg powietrza i zapewniają lepszą regulację temperatury. Klimatyzacją można sterować za pomocą ekranu dotykowego lub poleceń głosowych.

Oświetlenie wnętrza odpowiednie do stylu, gustu i nastroju

W nowym Fordzie Mustang można ustawić jeden spośród siedmiu różnych kolorów podświetlenia tablicy rozdzielczej, paneli na drzwiach, schowka w drzwiach, miejsca na kubki oraz nogi pasażera siedzącego z przodu. Istnieje również możliwość stworzenia i zapisania pięciu własnych kombinacji MyColour.

Wycieraczki z czujnikiem deszczu 

Dostosowujące się do natężenia opadów wycieraczki aktywowane są w momencie wykrycia pierwszych kropli na przedniej szybie. Prędkość ich działania jest zależna od warunków pogodowych. Dodatkowo można wybrać jeden z sześciu poziomów czułości, które określają przy jakim natężeniu opadów wycieraczki mają zostać aktywowane.

Automatyczne reflektory

Nowy Ford Mustang wyposażony jest w czujniki, które wykrywają spadek natężenia światła i automatycznie uruchamiają przednie reflektory – zarówno w momencie zapadnięcia zmierzchu, jak i wjazdu do tunelu. Automatyczne reflektory są dostępne wraz z wycieraczkami z czujnikiem deszczu (patrz obok).

SPOKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMY ZABEZPIECZENIA POJAZDU I BEZPIECZEŃSTWA PASAŻERÓW

Samochód wyposażony jest w szeroką gamę zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i zabezpieczeń, aby lepiej chronić Ciebie i Twojego nowego Forda Mustang.

Niezawodność hamowania 

Wysokowydajny, specjalnie opracowany układ hamulcowy jest wyposażony w 4-tłokowe zaciski hamulcowe, tarcze wentylowane, system ABS, układ EBA oraz funkcję Electronic Brake Prefill. Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym umożliwiły zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Pakiet GT Performance oferuje wysoką niezawodność hamowania. 6-tłokowe przednie zaciski Brembo współpracują z wentylowanymi tarczami 15-calowymi.

Zaawansowane systemy zwiększające kontrolę nad hamowaniem 

System przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) wraz z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) zapewniają lepszą kontrolę nad hamowaniem. Również układ wspomagania hamowania awaryjnego (EBA) pomaga kierowcy Forda Mustang skuteczniej hamować w nagłych przypadkach – system rozpoznaje siłę nacisku na hamulec i automatycznie zwiększa ją w razie konieczności.

Ford SYNC 2 z funkcją wzywania pomocy

Jedną z funkcji systemu Ford SYNC 2 jest funkcja Emergency Assistance. Gdy dojdzie do wypadku, uruchamia się w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Tak długo, jak telefon komórkowy jest podłączony do Ford SYNC 2, system może wykorzystać go do połączenia ze służbami ratunkowymi, aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS) oraz umożliwić rozmowę z kierowcą.

Funkcja Wzywanie pomocy jest elementem systemu Ford SYNC 2. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku - w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Funkcja ta nawiązuje bezpośrednie połączenie z numerem 112 za pośrednictwem sparowanego z Ford SYNC 2 telefonu komórkowego wyposażonego w Bluetooth. System przekazuje służbom ratowniczym m.in. współrzędne GPS pojazdu, który uległ wypadkowi oraz umożliwia rozmowę z kierowcą, co znacznie ułatwia i przyspiesza działanie służb ratowniczych. Funkcje odczytywania wiadomości SMS oraz Wzywania pomocy nie są obsługiwane we wszystkich europejskich krajach – Albanii, Bośni i Hercegowinie, dawnej Republice Macedonii, Mołdawii, Holandii, Rosji oraz Białorusi i Ukrainie.

Funkcja Wzywanie pomocy (Emergency Assistance) zdobyła nagrodę za najlepsze nowatorskie rozwiązanie mobilne w kategorii transportu samochodowego i akcesoriów Global Mobile Awards w 2012 r.

Skutecznie przeciwdziałanie kradzieżom

Właściwe zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą to jeden z priorytetów nowego Forda Mustang. Został on wyposażony w Aktywny System Antykradzieżowy, elektroniczną blokadę kolumny kierownicy oraz blokadę kół. Aktywny system antykradzieżowy pomaga chronić nowego Forda Mustang emitując głośny sygnał dźwiękowy w przypadku włamania, uniesienia pojazdu lub wykrycia ruchu wewnątrz auta. Technologia zabezpiecza drzwi, maskę i klapę bagażnika.

Sygnalizacja spadku ciśnienia w ogumieniu

Czujniki nieustannie monitorują ciśnienie powietrza w każdej oponie. Gdy tylko spadnie ono poniżej wyznaczonego poziomu, kierowca zostanie o tym natychmiast poinformowany za pomocą kontrolki na desce rozdzielczej. Pozwala to na wczesną reakcję i szybkie rozwiązanie tego niebezpiecznego problemu.

Całkowita ochrona

Zaawansowany system bezpieczeństwa obejmuje dwustopniową poduszkę powietrzną kierowcy zaprojektowaną z myślą o ochronie klatki piersiowej, dwustopniową poduszkę chroniącą pasażera oraz poduszkę powietrzną zapewniającą ochronę kolan kierowcy. Kolejną innowacją jest Aktywny Schowek - to poduszka powietrzna wbudowana w drzwiczki deski rozdzielczej, chroniąca nogi pasażera jadącego z przodu. Dzięki zamontowanym na tylnych siedzeniach wspornikom ISOFIX do fotelika dziecięcego również mali pasażerowie mogą podróżować bezpiecznie.

Całkowita ochrona

Nadwozie nowego Forda Mustang zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej stabilności. Efekt? Niezwykle precyzyjna kontrola oraz wydajniejsze pochłanianie energii w przypadku kolizji. Kształt bocznej struktury dachu zapewnia dodatkowe wzmocnienie, chroniąc przed skutkami uderzeń bocznych. Całość konstrukcji jest spawana laserowo.