NOWY FORD KA+ I KA+ ACTIVE

Inspirowany samochodami SUV, Active Crossover uzupełnia linię modelową nowego Forda KA+.

 

  • Linia modelowa nowego małego Forda KA+ po raz pierwszy obejmuje także crossovera KA+ Active z podwyższonym zawieszeniem, elementami stylistyki nadwozia podkreślającymi jego charakter i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.
  • Asertywnie stylizowana nowa generacja KA+ oferuje system informacji i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala, podgrzewaną szybę przednią Quickclear, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczne reflektory.
  • W gamie oszczędnych silników znalazł się całkowicie nowy silnik benzynowy Ti-VCT o pojemności 1,2 litra dysponujący do 10% większym momentem obrotowym przy niskich obrotach, a także 1,5-litrowy silnik Diesel TDCi będący pierwszą wysokoprężną jednostką oferowaną w KA+ z zadaniem zapewnienia bezstresowej, oszczędnej jazdy.
  • Przestronne i praktyczne KA+ i KA+ Active dysponujące miejscem dla pięciu dorosłych osób i ich bagaży trafią do salonów dilerskich w tym roku.

 

Stylowy i dobrze wyposażony

Nowy KA+ dostępny w wersjach Trend i Trend Plus, uzupełniany nową wersją Active, wyróżnia się wysoko umieszczonym trapezoidalnym wlotem powietrza i dużymi, odchylonymi do tyłu reflektorami.

KA+ Active posiada podwyższone o 23 milimetry zawieszenie i stylizację nadwozia wzbogaconą o dodatkowe osłony, a także obramowania nadkoli, unikalne czarne wykończenie górnej i dolnej części przedniego wlotu powietrza oraz relingi dachowe do przewożenia rowerów i sprzętu sportowego, służące wspieraniu aktywnego stylu życia.

 

Technika służąca wygodzie

System komunikacji i rozrywki SYNC 3 umożliwia kierowcy sterowanie systemem audio i podłączonymi smartfonami za pomocą poleceń głosowych lub za pomocą 6,5-calowego kolorowego ekranu dotykowego inspirowanego tabletem i jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz z Android Auto™.

Dalsze dostępne rozwiązania ułatwiające jazdę obejmują wycieraczki z czujnikiem deszczu.Reflektory, które włączają się automatycznie o zmierzchu oraz podgrzewaną szybą przednią Quickclear zapewniającą szybsze przygotowanie samochodu do jazdy w mroźne poranki. Dostępne są również podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja i tylne czujniki parkowania.

Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel. Silnik zaczyna pracę po naciśnięciu przycisku rozruchu, a w odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy.

 

Moc do wyboru

Nowe KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują klientom moc do wyboru, z dostępnymi oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, spełniającymi najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6, wspomaganymi przez dostępny w standardzie system Auto Start-Stop.

Całkowicie nowy, 1,2-litrowy, trzycylindrowy benzynowy silnik Ti-VCT łączy podstawową architekturę z 1,5-litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 200 KM napędzającym całkowicie nowy model Ford Fiesta ST. Według szacunków emisja CO2 nowego silnika będzie wynosiła 114 g/km.

W porównaniu z poprzednio stosowanym 1,2-litrowym silnikiem benzynowym Duratec, nowy silnik oferuje do 10% więcej momentu obrotowego między 1 000 obr/min i 3 000 obr/min, co zapewnia zoptymalizowane reakcje silnika w czasie codziennej jazdy, przy jednoczesnym około czteroprocentowym zmniejszeniu zużycia paliwa w całym zakresie obrotów, służąc obniżeniu kosztów eksploatacji.

 

 Zaprojektowany dla europejskich kierowców

Nowe KA+ i KA+ Active sprawiają, że wysoko cenione charakterystyki samochodów Ford, dzięki którym dostarczają one satysfakcji i radości z jazdy, będą dostępne dla jeszcze większej liczby klientów. Unikalne rozwiązania w podwoziu skonstruowanym w celu spełnienia oczekiwań europejskich kierowców obejmują nietypową przednią ramę pomocniczą i elementy zawieszenia, w tym sprężyny, amortyzatory i tylną oś skrętną zoptymalizowane pod kątem europejskich dróg. Powiększone uszczelki drzwi, elementy i materiały dźwiękochłonne oraz aerodynamika nadwozia, mają na celu zmniejszenie hałasu w kabinie przenoszonego z drogi przez koła, jak i wynikającego z opływu powietrza wokół samochodu.

Aby podwyższyć ochronę pasażerów w razie zderzenia, prawie 50% blach nadwozia KA+ wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości, w tym płaty podłogowe, przednie i tylne podłużnice podwozia, słupki drzwiowe, a także belki przedniego i tylnego zderzaka oraz belki wzmacniające drzwi.

 

 


Nowe KA+ Active trafią do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku !


 

KA+ Podstawowe dane techniczne

 

 

Silnik

Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6

Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1 499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6.

Maks. moc: 70 KM (52 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 85 KM (63 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 95 KM (70 kW)
przy 3 750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 113,5 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm
przy 1 750 – 2 500 obr./min.

Układ napędowy

Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna

Zawieszenie kół

Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów

Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory

Układ kierowniczy

Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)

Obręcze kół i opony

15-calowe obręcze stalowe, opony 195/55 R 15

15-calowe obręcze aluminiowe, opony 195/55 R 15

 

 

KA+ Wymiary i masy

Wymiary pojazdu

Długość całkowita (mm)

Całkowita
szerokość (mm)

Całkowita
wysokość (mm)

Rozstaw osi (mm)

Pojemność bagażnika (litrów)

5-drzwiowy hatchback

3 941

1 704
(bez lusterek)

1 524

2 489

270

 

 

KA+ Zużycie paliwa, emisja spalin

 

Zużycie paliwa  l/100 km

 

Emisja CO2 (g/km)*

Cykl 
miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie 
średnie

1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM

117

6,3

4,4

5,1

1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM

114

6,1

4,4

5,0

1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM

99

4,1

3,5

3,7

 KA+ Active Podstawowe dane techniczne

 

 Silnik 


Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6

Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6

Maks. moc: 85 KM (63 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 95 KM (70 kW)
przy 3 750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm
przy 1 750 – 2 500 obr./min.

Układ napędowy

Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna

Zawieszenie kół

Przód – niezależne, na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe z Z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia i usprawnionym stabilizatorem przechyłów.

Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe, amortyzatory z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia

Układ kierowniczy

Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)

Obręcze kół i opony

15-calowe obręcze aluminiowe, opony 185/60 R 15

 KA+ Active wymiary

Wymiary pojazdu

Długość całkowita (mm)

Całkowita
szerokość (mm)

Całkowita
wysokość 
(mm)

Rozstaw 
osi 
(mm)

Pojemność bagażnika 
(litrów)

5-drzwiowy hatchback

3 955

1 743
(bez lusterek)

1 551

2 489

270

 KA+ Active Zużycie paliwa, emisja spalin

 

Zużycie paliwa  l/100 km

 

Emisja CO2 (g/km)*

Cykl 
miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie 
średnie

1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM

129

6,8

5,0

5,7

1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM

108

4,3

4,0

4,1