Nowy Mustang po raz pierwszy w Europie

Model będący wizytówką marki Ford na całym świecie doczekał się liftingu. Na miejsce europejskiej premiery Mustanga 2017 wybrano targi samochodowe IAA we Frankfurcie.

Bardziej aerodynamiczny, szybszy i wyjątkowo zaawansowany technicznie. Tak marka spod znaku błękitnego owalu zachwala nową wersję Mustanga, którą poddano zmianom modernizacyjnym. W porównaniu z poprzednikiem auto posiada teraz niżej biegnącą linię maski silnika i bardziej agresywną "twarz". Ostre kształty tylnej części nadwozia zaakcentowano zaś nową formą zderzaka i dyfuzora.

Osiągi amerykańskiej maszyny i przyjemność prowadzenia zyskają jeszcze na wyrazistości dzięki modyfikacjom fordowskiego silnika V8 o pojemności 5,0, którego moc wyniesie około 450 koni. Obie oferowane jednostki napędowe – a więc wspomniane V8 oraz 2,3-litrowy EcoBoost 290 KM – są dostępne z 10-biegową skrzynią automatyczną, która wykorzystuje modyfikowane w czasie rzeczywistym mapy zmiany przełożeń.

Opcjonalny system amortyzacji MagneRide może zapewniać błyskawiczną reakcję na zmieniające się warunki drogowe, a także dwa nowe tryby jazdy: tryb maksymalnego przyspieszania (Drag Strip Mode) oraz tryb definiowany przez użytkownika (My Mode).

Przy włączonym ustawieniu Drag Strip wersja z silnikiem V8 ma według obietnic producenta zyskać miano najszybciej przyspieszającego Mustanga w historii modelu (sprint 0-60 mph w czasie poniżej 4 sekund).
 
Nowe systemy wspomagania kierowcy obejmują w Mustangu układ mający zapobiec kolizji i awaryjne hamowania przed pieszym, adaptacyjny tempomat, ostrzeganie o zbyt małej odległości od pojazdu poprzedzającego, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu wraz z systemem utrzymania pasa ruchu. Dostępny jest także cyfrowy zestaw wskaźników LCD w rozmiarze 12 cali – użytkownik może dowolnie zmieniać i personalizować ustawienia wyświetlacza w zależności od doboru informacji, które mają być widoczne bezpośrednio w zasięgu wzroku.