Opis modelu


FORD RANGER 4x4

Ford Ranger został poddany bezlitosnym testom w najbardziej nieprzyjaznych warunkach, w ekstremalnych temperaturach, w najtrudniejszym terenie na Ziemi. Jest gotów na najcięższe wyzwania, jakie przed nim postawisz!

Nowa linia silników wysokoprężnych Duratorq sprawia, że Ford Ranger jest mocny jak nigdy dotąd. Możesz nim przewozić ładunek do 1,336 kg i ciągnąć przyczepę o maksymalnym ciężarze 3,350 kg. Przy swojej olbrzymiej mocy zużywa mniej paliwa i spełnia europejskie normy dotyczące emisji spalin Euro Stage V.

Ford Ranger jest pierwszym w historii pick-upem nagrodzonym przez Euro NCAP maksymalną liczbą pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo. Dowiedz się więcej o poziomie bezpieczeństwaprowadzeniu,osiągach i wydajnościużyteczności i kosztach oraz stylistyce.

 
Ford Ranger zdobył nagrodę „Międzynarodowego Pickupa Roku 2013”.
 
Wszyscy jurorzy jednogłośnie uznali nowego Forda Ranger numerem jeden wśród pickupów, doceniając jego doskonałe właściwości jezdne zarówno na asfalcie, jaki i poza ubitymi drogami, bogatą gamę silnikową, dużą ładowność i dużą siłę uciągu przyczepy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa.
 

Najważniejsze parametry FORDA RANGER

Całkowicie nowy Ranger, wyposażony w zaawansowany silnik wysokoprężny, sześciobiegową skrzynię biegów, innowacyjną technologię, systemy bezpieczeństwa i zabezpieczenia, podoła każdemu wyzwaniu! 

Odkryj te i wiele innych rozwiązań zastosowanych w nowym Fordzie Ranger.

Nowy, bardziej precyzyjny układ kierowniczy

Nowy układ kierowniczy z mechanizmem zębatkowym Forda Ranger zapewnia dokładniejsze, bardziej precyzyjne prowadzenie. Jego zadaniem jest poprawa możliwości manewrowania przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania czy jazdy wąską, terenową drogą. Do osiągnięcia maksymalnego promienia skrętu (12,7 m) wystarczy zaledwie 3,5 obrotu kierownicy.

Przełączenie napędu na 4x4 pozwala na jazdę po każdej nawierzchni
Dajemy Ci do wyboru trzy tryby jazdy: 4x2 - do jazdy w normalnych warunkach drogowych, 4x4 (High Range - wysoki zakres prędkości) – do jazdy na drogach o gorszej nawierzchni i terenowych oraz 4x4 (Low Range - niski zakres prędkości) – do jazdy w najcięższych warunkach terenowych. Przy użyciu elektronicznego systemu „Shift-on-the-fly” można podczas jazdy przechodzić z trybu 4x2 na 4x4H (High Range). System działa we współpracy z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (ESP) i elektronicznym systemem kontroli napędu (ETC).

Ranger dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy
Inteligentna automatyczna przekładnia z oprogramowaniem do rozpozanwania stylu jazdy kierowcy pozwala na dostosowanie wybranego trybu do stylu jazdy, na przykład: ekonomicznego, wysokich osiągów, sportowego, jazdy w górę, jazdy w dół, holowania oraz 4x4 w zakresie wysokim bądź niskim.

Oprogramowanie „uczy się” stylu jazdy kierowcy i dostosowuje do niego wykorzystanie przekładni. Oznacza to, że przy spokojnej jeździe uzyskuje się większe dopracowanie i niższe zużycie paliwa, natomiast bardziej agresywny styl jazdy wyzwoli ostrzejsze, bardziej sportowe reagowanie samochodu.

Łatwiejsze, bezpieczniejsze cofanie dzięki kamerze cofania
Obraz z kamery wyświetlany jest na ekranie zamontowanym w lusterku wstecznym. Takie rozwiązanie sprawia, że cofanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze. Dodatkowo, dzięki widocznemu w kamerze hakowi holowniczemu, sprawniej dołączysz przyczepę.

Czujniki, które umożliwiają bezstresowe parkowanie
Gdy Ranger ma włączony wsteczny bieg (bez przyczepy), czujnik wydaje ostrzeżenie dźwiękowe, jeśli jakiś obiekt zostanie zostanie wykryty w odległości mniejszej niż 1,8 m od tyłu samochodu. Coraz częstsze sygnały wskazują na zbliżanie się do przeszkody, dzięki czemu łatwo unikniesz zderzenia. (Prosimy sprawdzić dostępność w różnych modelach.)

Bezpieczna obsługa bez używania rąk: Bluetooth® ze sterowaniem głosowym
Pozwala wykonywać i odbierać połączenia z telefonu komórkowego, zmieniać muzykę oraz obsługiwać wiele innych funkcji nowego Forda Ranger - wystarczy jedno słowo. Od teraz nie trzeba odwracać wzroku od drogi ani zdejmować rąk z kierownicy!

Ford Easy-Fuel, czyli tankowanie bez ryzyka nalania niewłaściwego paliwa
Zatankowanie niewłaściwego paliwa do Twojego Forda Ranger jest prawie niemożliwe – po prostu niewłaściwa końcówka nie będzie pasować do wlewu. Do tego przy tankowaniu nie pobrudzisz sobie rąk, ponieważ Easy Fuel jest systemem bezkorkowym.

Wycieraczki, które automatycznie dostosowują się do intensywności opadów
Wycieraczki z czujnikiem deszczu automatycznie uruchamiają się po wykryciu pierwszych kropli. Jeżeli nie są dostępne w danym modelu, zamiast nich zamontowane będą wycieraczki z czujnikiem prędkości, które automatycznie dostosowują wybraną przez kierowcę prędkość wycieraczek do zmian prędkości pojazdu, gdyż im szybciej jedziesz, tym szybciej też deszcz gromadzi się na przedniej szybie.

Automatycznie składające się lusterka boczne
W wersji Limited i Wildtrak dostępne są podgrzewane elektryczne lusterka, które automatycznie składają się po zamknięciu pojazdu (lub po naciśnięciu przycisku regulacji lusterek). Pozwala to zapobiec ich przypadkowemu uszkodzeniu. Lusterka wyposażone są również w boczne kierunkowskazy oraz lampki, które oświetlają wysiadającym podłoże (dostępne w zależności od wersji).

Ustaw inną temperaturę dla siebie, a inną dla Twojego pasażera
korzystając z automatycznej klimatyzacji dwustrefowej

Dzięki systemowi ogrzewania przedniej szyby Quickclear nie trzeba już męczyć się czyszczeniem oszronionej szyby
System szybko usunie lód i zaparowanie przedniej szyby - nie trzeba już wychodzić na mróz i mozolnie jej skrobać. Standardowe wyposażenie modeli XLT, Wildtrak i Limited.

Samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne
Dla zwiększenia bezpieczeństwa jazdy nocą, elektrochromatyczne lusterko automatycznie przyciemnia się tak, aby światła jadących z tyłu pojazdów nie oślepiały kierowcy. W modelu Wildtrak lusterko posiada także kamerę cofania. Lusterko elektrochromatyczne jest również na standardowym wyposażeniu modeli XLT i Limited.

Mocniejsze i bardziej ekonomiczne silniki wysokoprężne
3,2-litrowy silnik TDCi (diesel) dysponuje mocą 200 KM oraz momentem obrotowym 470 Nm.
Silniki o większej mocy wykorzystują turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), która kontroluje ilość wytwarzanej mocy i momentu obrotowego. Poprawia rozruch i daje wiodący w klasie moment obrotowy przy niskich prędkościach, nawet bez dotykania pedału gazu - minimalizując zużycie paliwa i emisję spalin.

Nowe, sześciostopniowe skrzynie biegów pozwalają uzyskać oszczędność paliwa i zmniejszyć emisję CO2.
Dostępna jest już nowa, sześciostopniowa skrzynia biegów. Została ona starannie dopasowana do nowej linii silników wysokoprężnych. Ten precyzyjny system zapewnia płynną zmianę biegów, pomaga zmniejszyć emisję CO2 i jednocześnie ograniczyć wydatki na paliwo, a przy tym sprawia, że jazda samochodem jest jeszcze bardziej odprężająca.
Poza tym, automatyczna przekładnia dzięki zastosowanej technologii, szybciej i precyzyjniej zmienia biegi zapewniając lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.

Mniejsze zużycie paliwa przy niskich oporach toczenia
Zaawansowana konstrukcja opon sprawia, że w trakcie jazdy wytwarzają mniejszy opór, do pokonania którego samochód zużywa mniej energii, a co za tym idzie mniej paliwa.

Niższy poziom emisji
Nowy Ranger może się poszczycić znacznie obniżoną emisją CO2 – już od 192 g/km.
Zarządzanie systemami elektrycznymi zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2. Stale szukamy rozwiązań, które zapewnią maksymalną ochronę środowisku naturalnemu. Praktycznie wszystkie nasze pojazdy oraz do 95% ich części można wykorzystać przy produkcji innych pojazdów bądź w procesach fabrycznych. Nasz zakład produkcyjny w Dagenham uzyskuje większość potrzebnej energii z turbin wiatrowych. 

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP)
ESP wyczuwa wszelkie odchylenia od wybranego toru jazdy i dokonuje automatycznej korekty pozycji samochodu na drodze, dzięki czemu bez względu na warunki kierowca zawsze zachowuje kontrolę nad sytuacją.
 
Pełna kontrola nad pojazdem bez względu na warunki
Poniżej możesz zapoznać się z korzyściami płynącymi z zaawansowanych technologii jazdy, które wchodzą w skład ESP.
  • Dodatkowa kontrola podczas jazdy w dół
  • Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę
  • Kontrola kołysania przyczepy
  • Technologia, która dostosowuje się do obciążenia
    Układ stabilizacji z kompensacją w zależności od obciążenia pojazdu (LAC) reguluje ESP. Ford Ranger bez względu na to czy przewozisz ładunek czy nie, zawsze zapewnia odpowiednie właściwości jezdne i stabilność.
  • Dodatkowa moc wspomagająca hamowanie awaryjne (EBA)
  • Ostrzeżenie kierowcy jadącego za Tobą o ostrym hamowaniu Światła awaryjnego hamowania (EBL)
  • Ochrona przed przewróceniem System zapobiegający przewróceniu pojazdu
  • Maksymalna przyczepność przy minimalnym wysiłku Układ przyczepności kół napędowych Forda Ranger (TCS)
Wiodący w swej klasie poziom bezpieczeństwa
Wszechstronny pakiet bezpieczeństwa Forda Ranger zawiera szeroką gamę rozwiązań - od zaawansowanego elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) po system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Nic dziwnego, że Ranger stał się pierwszym w historii pick-upem nagrodzonym pięcioma gwiazdkami Euro NCAP!
 
Mocniejsze nadwozie dla maksymalnej ochrony
Wyjątkowa konstrukcja nadwozia Forda Ranger działa jak zbroja, absorbując siłę zderzenia i przenosząc ją z dala od pasażerów pojazdu. Ponadto nowa, wyższa linia przewężenia oraz boczne belki wzmacniające zwiększają ochronę przy bocznych uderzeniach.
 
Zaawansowane systemy zwiększające kontrolę hamowania
Połączenie ABS z układem elektronicznego rozkładu sił hamowania (EBD) oznacza bezpieczne i skuteczne zatrzymywanie się oraz optymalną stabilność układu kierowniczego. Rozwiązania to zwiększa efektywność hamowania na zakręcie oraz skraca drogę niezbędną do wykonania tego manewru.
 
Poduszki powietrzne osłaniające Cię ze wszystkich stron
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. , boczne kurtyny powietrzne, poduszki boczne chroniące tułów oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy to standardowe wyposażenie w nowym Fordzie Ranger. Boczne kurtyny powietrzne podczas zderzenia chronią głowy pasażerów przed uderzeniem w boczne szyby, natomiast poduszki powietrzne umieszczone na poziomie bocznych podparć przednich foteli zapewniają ochronę tułowia pasażerów w razie uderzenia w bok pojazdu.
 
Poduszka powietrzna dla pasażera z możliwością dezaktywacji
Istnieje możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera w sytuacji gdy jej otworzenie się mogłoby być niebezpieczne. Na przykład, gdy na siedzeniu pasażera zamontowany jest fotelik dziecięcy.
 
Zaawansowana technologia zwiększająca skuteczność działania pasów bezpieczeństwa
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa wyposażone są w samonawijacze, aby kierowca i siedzący obok boku pasażer mogli czuć się w pełni bezpiecznie. Poprawiający bezpieczeństwo system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, gdy Ty lub Twój pasażer zapomnicie zapiąć pasy, nowy Ford Ranger przypomni Wam o tym obowiązku za pomocą wyświetlanego ostrzeżenia i sygnału dźwiękowego.
 
Bezpieczniejsze pasy dla małych pasażerów
Bezpieczeństwo, komfort i ochrona dzieci to sprawy pierwszorzędne. Dlatego w standardowym wyposażeniu znaleźć można zaczepy ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Jednym z nich jest zaczep górny, który znacznie zmniejsza ryzyko urazu głowy małego pasażera w razie wypadku.
 
Lepsza pozycja kierowcy
Podwyższona pozycja kierowcy gwarantuje znakomitą widoczność zarówno podczas jazdy miejskiej jak i poza terenem zabudowanym.
 
Cofająca się kolumna kierownicza pomaga chronić kierowcę przez urazami
Kolumna kierownicza w przypadku kolizji odsuwa się od kierowcy w kierunku deski rozdzielczej. Pomaga to zredukować ryzyko urazu podczas zderzenia.
 
Tempomat sprawia, że dłuższa jazda jest mniej męcząca
Wystarczy przy pomocy przełączników umieszczonych na kierownicy ustawić na tempomacie pożądaną prędkość, by podróże na większe odległości stały się znacznie mniej męczące.
 
Światła, które włączają się automatycznie wtedy, gdy są potrzebne
Lampki znajdujące się przy przednich drzwiach, oświetlają podłoże i wskazują drogę przy wsiadaniu oraz wysiadaniu. Zostają one uruchomione po zdalnym otwarciu samochodu lub wyłączeniu zapłonu - zapewniają lepszą widoczność przy wsiadaniu i wysiadaniu po zmroku. Dostępne w wyposażeniu wersji Limited i Wildtrak.
 
Sprawdzony w ekstremalnych warunkach
Nowy Ranger został poddany bezlitosnym testom w najbardziej nieprzyjaznych warunkach na całym świecie. W trakcie jazdy przez błoto,wodęśnieg i piach, zapewni Ci bezpieczeństwo i pełne panowanie nad pojazdem praktycznie w każdej sytuacji.
 
Niższe koszty eksploatacji
Nowy Ranger jest napędzany zaawansowanym silnikiem wysokoprężnym Duratorq, którego zwiększona trwałość i konstrukcja jeszcze bardziej obniżają łączne koszty eksploatacji.
 
  • Dłuższe okresy międzyprzeglądowe
    Wydłużone z 20 000 km lub 1 roku do 30 000 km lub 2 lat.
  • Dłuższa ochrona antykorozyjna
    Nowy Ranger jest dobrze zabezpieczony przed korozją, zatem oferuje teraz 12-letnią gwarancję na korozję perforacyjną – najdłuższą, jaką kiedykolwiek oferowaliśmy.