S-Max

Opis modelu


DESIGN, KTÓRY KOMPONUJE SIĘ Z TWOIM STYLEM ŻYCIA 

Eleganckie i sportowe nadwozie nowego Forda S-MAX sprawia, że obok tego samochodu nikt nie przejdzie obojętnie. Niżej poprowadzona linia dachu, smukłe reflektory oraz muskularne przetłoczenia nadkoli sprawiają, iż sylwetka nowego Forda S-MAX wydaje się niezwykle dynamiczna i wyrazista. Zyskała również mocniej zarysowaną linię okien oraz światła do jazdy dziennej LED i diodowe tylne lampy, które czynią tylną część nadwozia masywniejszą wizualnie. Łączy je ozdobna satynowa chromowana listwa, a tylny dyfuzor oddziela zintegrowane końcówki rury wydechowej, stanowiąc ciekawe uzupełnienie dynamicznej stylistyki nadwozia.

Usiądź za kierownicą nowego Forda S-MAX i ciesz się wnętrzem, które jest fascynującym połączeniem wygody i elegancji. Dynamicznie wyprofilowana konsola środkowa harmonijnie łączy się z dolną częścią deski rozdzielczej. Wzrok przykuwają aluminiowe elementy dekoracyjne nad przednim schowkiem i wygodne fotele w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Otwarta, przestronna kabina zyskuje dzięki pełnowymiarowemu oknu dachowemu oraz inteligentnemu systemowi foteli Easy-Fold.

Technologia Jazdy

Pewne prowadzenie w zmiennych warunkach drogowych 

Inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD) błyskawicznie reaguje na zmiany podłoża  i automatycznie przekazuje odpowiednią ilość mocy na przednią lub tylną oś. Zapewnia to doskonałą przyczepność samochodu i trakcję.

Wspomaganie kierownicy idealne na każdą okazję

System wspomagania kierownicy (EPAS) automatycznie dostosowuje się do prędkościi warunków. Podczas jazdy po mieście lub parkowania system ułatwia skręt kół i zapewnia większą zdolność manewru. Przy większej prędkości (np. na autostradzie) system usztywnia kierownicę, dając prowadzącemu poczucie większej kontroli i pewności. Teraz EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i innewarunki drogowe, natomiast Active Nibble Controlniweluje niepożądane siły przekazywane na koło kierownicy oraz wszelkie wibracje.

Oczy dookoła głowy

W Fordzie S-MAX debiutuje technologia  Front Split View Camera, która ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując w tym celu kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni zainstalowaną w przedniej części auta.

Bezstresowe parkowanie i wyjeżdżanie z miejsca parkingowego 

Z Fordem S-MAX parkowanie nie będzie żadnym problemem. System Perpendicular Parking pozwala zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Podobnie działa system Active Park Assist, który wspomaga parkowanie równoległe. Oba systemy najpierw wykrywają odpowiednie miejsce a następnie pomagają kierowcy zaparkować samochód.  System Park Out Assist wspomaga natomiast manewr  wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Układ odpowiada za kierowanie, podczas gdy kierowca operuje pedałem przyspieszenia, hamulcem i biegami. Po wykonaniu manewru system wyświetla na desce rozdzielczej informację o konieczności przejęcia kontroli nad kierownicą przez kierowcę. Dodatkowo system Side Parking Aid (SPA) emituje dźwiękowe ostrzeżenia oraz wyświetla na monitorze odległość do przeszkód znajdujących się wokół pojazdu.

Łatwiejsze cofanie dzięki wbudowanej kamerze

Słupki, kosze na śmieci czy murki nie są już problemem – na wyświetlaczu umieszczonym w centralnej części deski rozdzielczej kamera cofania pokaże wszystko to, co znajduje się z tyłu samochodu. System wyświetla także wirtualne linie, które ułatwiają parkowanie nawet w bardzo ciasnych miejscach.

System kontroli pasa ruchu (Lane Keeping Alert)

Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem.  W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu (bez użycia kierunkowskazu) ostrzega o tym kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenieo zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania, kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. Technologia ta została stworzona z myślą o jeździe po drogach wielopasmowych, takich jak autostrady. 

System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. 

KOMFORT

Panoramiczny dach - jaśniejsze i bardziej przestronne wnętrze

Automatyczna roleta dachowa odsłoni szklany dach, wpuszczając do środka naturalne światło, co doskonale doświetli wnętrze oraz nada mu wrażenia większej przestrzeni. Z kolei powłoka przeciwsłoneczna, która odbija promieniowanie słoneczne, ograniczy nagrzewanie się wnętrza i uchroni pasażerów przed szkodliwym promieniowaniem UV.

Idealna temperatura dla każdego

Twój pasażer lubi ciepło, a Ty wolisz przyjemny chłód? Rozwiązaniem jest elektronicznie sterowana, dwustrefowa klimatyzacja (DEATC). Umożliwia ustawienie dwóch różniących się nawet o 4°C temperatur. Opcjonalny system klimatyzacji trójstrefowej pozwala na wybranie swoich własnych ustawień temperatury nie tylko przez kierowcę i pasażera z przodu, ale również przez osoby podróżujące w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. 

Podgrzewana przednia szyba „Quickclear” 

Walka z lodem, śniegiem czy mgłą na przedniej szybie to przeszłość. Wystarczy nacisnąć guzik,  a niewidoczne elementy grzewcze w kilka sekund oczyszczą ją za Ciebie.

Fotele, które lepiej podpierają ciało i masują mięśnie

Kierowca i pasażer siedzący z przodu mogą mieć do dyspozycji system ogrzewanych i wentylowanych foteli wielokonturowych z funkcją masażu. Ich niezaprzeczalną zaletą jest fakt iż pomagają zwalczyć zmęczenie i dolegliwości pleców, stymulując mięśnie i układ krwionośny przy pomocy fal generowanych przez wbudowany system napełnianych powietrzem poduszek. System dostosowuje ciśnienie w każdej z poduszek, tak aby użytkownik miał wrażenie przesuwającego się po jego plecach wałka do masażu.

Inteligentny, niezwykle elastyczny układ siedzeń

Elastyczny układ foteli zapewnia dużo miejsca dla pięciu a nawet siedmiu podróżnych, zaś składane siedzenia w drugim i trzecim rzędzie można ustawiać w różnych konfiguracjach pozwalających dodatkowo dostosować wielkość przestrzeni bagażnika. Wystarczy np. nacisnąć przycisk, aby całkowicie złożyć fotele w drugim i trzecim rzędzie, a tym samym natychmiast uzyskać sporo miejsca na sprzęt sportowy lub nieporęczne pakunki.

 

WYGODA

Unikaj przekraczania dozwolonej prędkości 

Nowa technologia Intelligent Speed Assist (ISA) pozwala kierowcy zaprogramować maksymalną prędkość jazdy, a następnie na bieżąco ją dostosowuje do sytuacji drogowej, korzystając z danych systemu rozpoznawania znaków drogowych oraz systemu nawigacji.

Elektryczne i bezdotykowe otwieranie oraz zamykanie bagażnika

Ręce pełne zakupów? Żaden problem. Nowy Ford S-MAX wykrywa znajdujący się w pobliżu Twój klucz elektroniczny KeyFree, pozwalając Ci otworzyć i zamknąć klapę bagażnika bez używania rąk. Jak? Wystarczy przesunąć stopą pod tylnym zderzakiem.

Bezkluczykowy czyli bezproblemowy

System Ford KeyFree pozwala otwierać i zamykać drzwi samochodu bez wyciągania kluczyka z kieszeni czy torebki. Rozwiązanie to sprawdza się idealnie, gdy masz zajęte ręce.

Uruchomienie samochodu jednym przyciskiem

Już nie trzeba używać kluczyka, aby uruchomić silnik. Wystarczy, że Ford S-MAX wykryje Twój kluczyk, a ty naciśniesz przycisk rozrusznika Ford Power, jednocześnie wciskając pedał sprzęgła (lub pedał hamulca w wersji z przekładnią automatyczną).

Najwyższa jakość dźwięku 

System audio z 9 głośnikami jest dostępny jako standard z funkcją Ford SYNC 2. Gwarantuje on wyjątkową czystość dźwięku w każdym miejscu kabiny. Opcjonalny system Premium z 12 głośnikami Sony i radiem DAB to jeszcze lepsze wrażenia i bogatszy dźwięk.

Ford SYNC 2 – zaawansowany system sterownia głosem

Ford SYNC 2 nowej generacji umożliwia wybór muzyki, sterowanie nawigacją i klimatyzacją, nawiązywanie i odbieranie połączeń telefonicznych oraz wybieranie osób z listy kontaktów w telefonie przy użyciu  niezwykle prostych poleceń głosowych (bez obsługi języka polskiego). Wszystkie wspomniane czynności można również wykonywać korzystając z 8" kolorowego ekranu dotykowego o wysokiej rozdzielczości.

System ten zawiera również funkcję Wzywania pomocy (Ford Emergency Assistance). W momencie wypadku automatycznie łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych w języku właściwym dla danego kraju (więcej informacji w zakładce Bezpieczeństwo 
i zabezpieczenia).

System Ford Easy Fuel – bezproblemowe tankowanie 

Teraz zatankowanie niewłaściwego paliwa jest praktycznie niemożliwe. Dlaczego? Końcówka pistoletu dystrybutora nie będzie pasować do wlewu jeśli spróbujesz zatankować nieodpowiednie paliwo. Dodatkowo Ford Easy Fuel jest systemem bezkorkowym, więc nie musisz już brudzić sobie rąk podczas tankowania. 

Pożycz samochód i śpij spokojnie – Funkcja MyKey®

Technologia Ford MyKey® umożliwia kierowcy zaprogramowanie i przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń takich jak: prędkość maksymalna, głośność systemu audio, przypomnienie o zapięciu pasów, zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo. Ta innowacyjna technologia ma zapewnić właścicielowi spokojny sen a kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo.

Inteligentny tempomat

Inteligentny tempomat umożliwia zaprogramowanie i utrzymywanie maksymalnej prędkości z jaką chcemy się poruszać. Kiedy system wykryje pojazd jadący przed nami, w razie konieczności zmniejszy prędkość, tak aby zachować wymaganą i bezpieczną odległość. Gdy droga znów jest pusta, samochód automatycznie przyspiesza do zaprogramowanej wcześniej prędkości. Takie rozwiązanie niezwykle podnosi zarówno komfort podróżowania, jak i bezpieczeństwo jazdy.
System ACC nie ochroni przed zderzeniami z obiektami stacjonarnymi.

REWELACYJNE OSIĄGI. MAKSYMALNA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA.

Witaj w czasach, w których nie musisz już wybierać między mocą a ekonomicznością! Aerodynamiczna linia nadwozia, innowacyjne rozwiązania oraz technologie takie jak Auto Start-Stop sprawiają, że wybierając nowego Forda S-MAX nie musisz iść na żadne kompromisy.

EcoBoost – moc i wydajność  w jednym 

Doskonałe osiągi i komfortowa jazda to zasługa nowoczesnych jednostek napędowych, w tym silników benzynowych EcoBoost.  

W gamie silników benzynowych znajdzie się nowa jednostka 1.5 litra EcoBoost o mocy 160 KM, połączona z manualną skrzynią biegów, oraz240-konny silnik 2.0 litra EcoBoost zestawionyze skrzynią automatyczną.

Gama silników wysokoprężnych 

Ford S-MAX dostępny jest ze 120-konną jednostką 2.0 litra TDCi z sześciobiegową skrzynią manualną , a także zmodernizowaną konstrukcją 2.0 TDCi o mocy 150 i 180 KM, współpracującą z przekładnią ręczną lub automatyczną Powershift. W każdym z nich zastosowano system Active Thermal Managment, który pomaga szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy silnika, co zwiększa jego wydajność i obniża emisję CO2 nawet o 7%, zapewniając jednocześnie wyższa oszczędność paliwa.

ZŁAP ZA KIEROWNICĘ I PRZEJMIJ KONTROLĘ!

Wyrafinowana konstrukcja podwozia, precyzyjnie dostrojone przednie i tylne zawieszenie oraz bogactwo inteligentnych technologii. Dzięki tym rozwiązaniom Ford S-MAX zapewnia maksymalne osiągi oraz pełną kontrolę w każdej sytuacji i każdych warunkach.

Siła wyboru 

Nowy Ford S-MAX oferuje trzy wersje skrzyni biegów.
• Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów 
• Sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów
• Sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów PowerShift.

Ford PowerShift – poczuj moc, a nie zmianę biegów

Wykorzystująca najnowsze osiągnięcia technologiczne w dziedzinie skrzyń biegów, przekładnia Ford PowerShift stanowi doskonałe połączenie wygody przekładni automatycznej oraz osiągów gwarantowanych przez przekładnie manualne. Ta 6-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna sprytnie wybiera następny, właściwy bieg w najlepszym momencie, aby zapewnić błyskawiczną zmianę biegów, bez przerw w przenoszeniu napędu. Dzięki temu zmiana następuje płynnie i błyskawicznie, zapewniając brak utraty mocy podczas przenoszenia napędu i pomagając zaoszczędzić paliwo oraz obniżyć emisję CO2.

Manetki do zmiany biegów– jeszcze większa przyjemność z jazdy

W manetki do zmiany biegów zazwyczaj wyposażone są tyko samochody sportowe. Teraz to rozwiązanie znajdziesz też w Fordzie S-MAX.  Zamontowane na kierownicy manetki, umożliwiają szybką i lekką zmianę biegów ruchem palca. Dostępne są do wszystkich wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Zawieszenie zapewniające doskonałe wrażenia z jazdy i kontrolę nad pojazdem

Nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe w połączeniu z unowocześnionym zawieszeniem przednim opartym o kolumny prowadzące (McPhersona) zapewnia kierowcy maksymalną kontrolę nad samochodem i świetne wrażenia z jazdy bez względu na jakość drogi. 

JESZCZE LEPSZA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

Technologia, która pomaga jeździć oszczędniej

System Ford EcoMode analizuje prędkość, zmiany biegów, hamowanie i wyprzedzanie oraz liczbę krótkich i długich tras. Następnie program podaje wskazówki, jak przy danym profilu kierowcy jeździć ekonomicznie.

Auto-Start-Stop to jeszcze niższe zużycie paliwa

Gdy Ford S-MAX stoi na przykład na czerwonym świetle lub w korku, system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna jest dostarczana do wszystkich używanych elementów wyposażenia takich jak klimatyzacja, Ford SYNC, radio, szyby elektryczne, ale sam samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła, a silnik ponownie będzie gotowy do jazdy! W cyklu miejskim rozwiązanie to może zmniejszyć zużycie paliwa nawet do 10%.

Wydajniejsze ładowanie akumulatora

W odróżnieniu od konwencjonalnych układów, ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging) działa tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Przekłada się to na większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2.

WOJE BEZPIECZEŃSTWO JEST DLA NAS NAJWAŻNIEJSZE

Najnowocześniejsze i wszechstronne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa współpracują ze sobą, aby zapewnić Tobie i Twoim pasażerom maksymalną ochronę.

Ochrona pieszych

System Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection wykrywa pojazdy znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przekraczają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy w obliczu nieuniknionej kolizji. Układ początkowo wyemituje  ostrzeżenie dźwiękowe, a następnie wyświetli na przedniej szybie ostrzeżenie wizualne. System działa 
w zakresie od 8 km/h do prędkości maksymalnej.

Reflektory w technologi Ford Dynamic LED

Adaptacyjne reflektory LED z technologią Ford Dynamic wyróżniają się nie tylko swoim designem, ale również sposobem działania.Ta zaawansowana technologia wykorzystuje systemreflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje kształt i zasięg wiązki światła do warunków panujących na drodze. Przy jeździe na zakrętach funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów powoduje przesunięciewiązki światła w kierunku wewnętrznej strony.System Glare-Free Highbeam wykrywa pojazdy jadące z przeciwka oraz poruszające się tymsamym pasem, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi.

Dodatkowa moc przy hamowaniu awaryjnym

System wspomagania hamowania awaryjnego (EBA) pomaga w osiągnięciu maksymalnej skuteczności hamowania w sytuacji awaryjnej. Kontrolowany jest on automatycznie przez system ESP, który wyczuwa siłę nacisku na pedał hamulca i w razie konieczności zwiększa ją.

Koniec problemu martwego pola

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information) ostrzega kierowcę, że inny pojazd wjechał w martwe pole widzenia, poprzez włączenie dyskretnych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne po odpowiedniej stronie. Blind Spot Information wykorzystuje obecnie także zupełnie nową technologię – Cross Traffic Alert.

Ford SYNC 2 z funkcją Wzywania pomocy 

Jedną z funkcji systemu Ford SYNC 2 jest funkcja Emergency Assistance. Gdy dojdzie do wypadku, uruchamia się w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Tak długo, jak telefon komórkowy jest podłączony do Ford SYNC 2, system może wykorzystać go do połączenia ze służbami ratunkowymi, aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS) oraz umożliwić rozmowę z kierowcą.
  
*Funkcja Wzywanie pomocy jest elementem systemu Ford SYNC 2. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku - w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Funkcja ta nawiązuje bezpośrednie połączenie z numerem 112 za pośrednictwem sparowanego z Ford SYNC 2 telefonu komórkowego wyposażonego w Bluetooth. System przekazuje służbom ratowniczym m.in. współrzędne GPS pojazdu, który uległ wypadkowi oraz umożliwia rozmowę z kierowcą, co znacznie ułatwia i przyspiesza działanie służb ratowniczych. Funkcje odczytywania wiadomości SMS oraz Wzywania pomocy nie są obsługiwane we wszystkich europejskich językach.
  
Funkcja Wzywanie pomocy (Emergency Assistance) zdobyła nagrodę za najlepsze nowatorskie rozwiązanie mobilne w kategorii transportu samochodowego i akcesoriów Global Mobile Awards w 2012 r.

Pewne prowadzenie pomimo trudnych warunków drogowych 

Samochód wyposażony jest w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który zapewnia lepsze panowanie nad pojazdem. Nieprzerwanie monitoruje on ruch pojazdu i wyczuwa wszelkie odchylenia od wybranego toru jazdy, dokonując automatycznej korekty pozycji samochodu na drodze poprzez kontrolę prędkość każdego koła. W skład systemu ESC wchodzi układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach, układ wspomagający hamowanie awaryjne (EBA) oraz automatycznie zwiększający ciśnienie 
w układzie hamulcowym (EBP).

Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę

Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) zapobiega cofnięciu się pojazdu podczas ruszania pod górę. Podwyższone ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane przez dodatkowe 2,5 sekundy, dzięki czemu zyskujesz czas i kontrolę w chwili przekładania stopy z pedału hamulca na pedał gazu. System jest również przydatny w przypadku zatrzymywania się i ruszania na śliskiej nawierzchni.

Troska o bezpieczeństwo dzieci

Mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX znajdują się w drugim rzędzie foteli Forda S-MAX.

Ochrona przed wywróceniem pojazdu

Stabilność auta zapewniają systemy Curve Control i Roll Stability Control. Dostosowują one moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu auta na wybranym torze jazdy.  Roll Stability Control wykrywa niebezpieczny kąt przechylenia samochodu, który może prowadzić do jego przewrócenia. Następnie system automatycznie uruchamia hamowanie na poszczególnych kołach i dostosowuje ustawienia przepustnicy, aby pomóc kierowcy w odzyskaniu kontroli nad samochodem.

Bądź zawsze bezpieczny 

Zaawansowany, inteligentny system bezpieczeństwa (IPS) koordynuje układy dbające o ochronę kierowcy i jego pasażerów, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa wszystkim osobom podróżującym wewnątrz samochodu.  Z kolei wytrzymała konstrukcja nadwozia z ultrasztywną klatką przedziału pasażerskiego i strefami kontrolowanego zgniotu oraz zaawansowane technologie foteli i pasów bezpieczeństwa zmniejszają ryzyko obrażeń w razie wypadku.

Widzisz więcej

System Cross Traffic Alert to całkowicie nowa technologia, która obecnie wchodzi w skład systemu BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach). Jest ona niezwykle przydatna podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego i przy ograniczonej widoczności podczas poruszania się po drodze. Cross Traffic Alert jest w stanie wykryć zbliżające się pojazdy i ostrzec kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego oraz zapalenia diody w odpowiednim lusterku bocznym. 

Krótsza droga hamowania awaryjnego

Jeśli system rozpozna sytuację potencjalnie niebezpieczną, ESC przygotuje na nią hamulce, zbliżając na minimalną odległość klocki do tarcz hamulcowych. Technologia Electronic Brake Prefill skraca drogę hamowania pojazdu.

System poprawiający stabilność na zakrętach 

System poprawiający stabilność na zakrętach reaguje na zmiany nawierzchni 100 razy na sekundę. Dzięki temu ilość mocy i siła hamowania są nieustannie kontrolowane i dopasowywane do warunków. Zwiększa to przyczepność i precyzję manewrowania, pomagając w pokonywaniu zakrętów czy nierówności na drodze.

Udoskonalony system poduszek powietrznych 

Nowy system poduszek powietrznych obejmuje przednie poduszki chroniące obszar miednicy i klatki piersiowej. Opcjonalnie dostępne są poduszki boczne przy dwóch bocznych fotelach w drugim rzędzie.