Wirtualna rzeczywistość

Wirtualna rzeczywistość ułatwia decyzje zakupowe dzięki metodzie „wypróbuj zanim kupisz”. Jazdy testowe dostępne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, wszędzie, gdzie jesteś.

 

Przewiduje się, że zastosowanie technik wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality) zasadniczo zmieni nasze życie w nadchodzących dziesięcioleciach.

 

W kinach widzowie będą zanurzać się w filmach realizowanych w technice VR, pacjenci będą poddawani terapiom z użyciem VR, a klienci wejdą w świat produktów i usług, którymi są zainteresowani, co otwiera pole dla zupełnie nowych pomysłów dotyczących testowania nieznanych produktów. Dotyczy to również samochodów.

 

Ford włącza wirtualną rzeczywistość w proces projektowania pojazdów intensywniej, niż kiedykolwiek w przeszłości. Równolegle firma bada, jak przy użyciu tej techniki można zmienić doświadczenia klientów przy zakupie samochodu.

 

Kupujący on-line mogą już obecnie spróbować przed zakupem, jak będą wyglądać w nowych okularach lub w nowym ubraniu, a nawet jak nowy samochód prezentuje przed ich domem. Ale według Sheryl Connelly, globalnej menadżerki do spraw trendów i planowania przyszłości w firmie Ford, klienci są też czasami zaskoczeni kolosalnym wyborem, który prowadzi ich do decyzyjnych dylematów

 

Najsilniejszym motorem sprzedaży samochodów, po praktycznych rozważaniach finansowych, są "czyste emocje", a jazda próbna może być kluczową "pierwszą randką" kupującego z jego potencjalnie następnym samochodem. Poprzez umożliwienie klientom wypróbowania różnych modeli w czasie i miejscu, które im odpowiadają i tak długo, jak tylko będą sobie tego życzyć, wirtualna rzeczywistość spowoduje również, że klienci będą mieli o wiele wyraźniejszy obraz samochodu, na który mają ochotę, jeszcze zanim przestąpią próg salonu dealerskiego. Wirtualna rzeczywistość może nawet pozwolić klientom na doświadczenie unikalnego zapachu nowego samochodu, którego jeszcze nie widzieli na oczy w rzeczywistym świecie.

 

Ford bada obecnie potencjał szeregu rozwiązań z dziedziny rozszerzonej rzeczywistości, by nałożyć cyfrowe hologramy na obraz rzeczywistego świata, co w ciągu następnej dekady może pozwolić ludziom na interakcję z produktami w każdym aspekcie, zwiększając ich wygodę i łatwość obsługi.

 

Ford już obecnie intensywnie korzysta z wirtualnej rzeczywistości przy projektowaniu pojazdów. W supernowoczesnym laboratorium mieszczącym się w studio projektowym w Kolonii, projektanci mogą wejść w pełną interakcję z samochodem, bez potrzeby posiadania fizycznego prototypu. Pozwala im to na szybsze i efektywniejsze doskonalenie wyglądu samochodu, doboru odpowiednio wysokiej jakości materiałów i ich wykończenia. Pracując nad nowym modelem Fiesty, projektanci mogli doświadczyć i sprawdzić położenie elementów sterowania i kontroli pojazdu, układ deski rozdzielczej oraz pozycję kierowcy i pasażerów na fotelach.