Klienci zdecydowani na dołączenie do elektrycznej rewolucji Forda mają większy wybór dzięki wchodzącej do produkcji nowej wersji Kugi - Hybrid.
Klienci zdecydowani na dołączenie do elektrycznej rewolucji Forda mają większy wybór dzięki wchodzącej do produkcji nowej wersji Kugi - Hybrid.
Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy, wprowadzając na rynek nową wersję Kugi, wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy. SUV osiąga zasięg 1000 km 1 w obu trybach – hybrydowym oraz bezemisyjnym i nie wymaga zewnętrznego źródła ładowania.
Akumulator
Kugi Hybrid o pojemności 1,1 kWh jest automatycznie uzupełniany energią dostarczaną zarówno przez 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, jak przez system ładowania regeneracyjnego, energią odzyskiwaną podczas jazdy wybiegiem lub w
czasie hamowania. Zgromadzona energia napędza silnik elektryczny, podnosząc osiągi samochodu, obniżając zużycie paliwa silnika benzynowego lub zapewniając możliwość korzystania z bezemisyjnej jazdy, wyłącznie w trybie elektrycznym. Kuga Hybrid przełącza
się płynnie, bez udziału kierowcy między trybami zasilania, zgodnie ze skonfigurowanymi scenariuszami jazdy.
W pełni hybrydowy układ napędowy Forda Kugi jest wyjątkowy w ofercie wersji, dostępnych dla tego modelu – oferuje jednocześnie najwyższe osiągi
i kulturę jazdy bezemisyjnej, bez konieczności ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła, a także całkowity zasięg 1000 km, co było do niedawna osiągalne wyłącznie dla silników wysokoprężnych.
Hybrydowy SUV jest również pierwszym Fordem Kuga, który łączy w sobie zelektryfikowany układ napędowy z zaawansowanym napędem na obie osie Intelligent All-Wheel Drive 2 , dostępnym na wybranych rynkach w opcji. Zarówno wersje
z napędem na przednią oś, jak i inteligentnym napędem na wszystkie koła zwiększają przyjemność korzystania z mocy 190 KM dzięki funkcji symulacji zmiany przełożeń przekładni automatycznej, łączącej oba źródła mocy. Rozwiązanie to zaprojektowano z myślą
o przywróceniu w przekładni automatycznej efektu skokowego przyrostu mocy przy zmianie biegów, znanego z konwencjonalnej skrzyni, który podnosi zaangażowanie kierowcy.
– Każdy z naszych zelektryfikowanych modeli Kuga oferuje inny dobór korzyści. W przypadku nowego Forda Kuga Hybrid są to: oszczędność paliwa i zasięg porównywalny z zasięgiem diesla, poczucie pewności prowadzenia oferowane przez inteligentny napęd na wszystkie koła oraz spokój ducha właściciela, który nie musi myśleć o ładowaniu z zewnętrznego źródła, a może korzystać z bezemisyjnej jazdym – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – Ford stara się zaoferować na tyle szeroki wybór zelektryfikowanych pojazdów, aby każdy klient mógł znaleźć idealne rozwiązanie, które wpasuje się w jego potrzeby. Gama modelu Kuga jest tego najlepszym przykładem.
Ford Kuga Hybrid, produkowany w Walencji, jest jednym z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem przyszłego roku. Hybrydowy SUV może wspierać firmową strategię elektryfikacji napędów europejskiej gamy modelowej Forda dzięki zainwestowaniu 24 milionów euro w najnowocześniejszy zakład montażu akumulatorów w fabryce w Walencji.
Kuga Hybrid uzupełnia wszechstronną gamę zelektryfikowanych wersji jednego modelu, dołączając do ładowanej z sieci wersji Kuga Plug-In Hybrid oraz 48-woltowej miękkiej hybrydy, Kugi EcoBlue Hybrid. W ofercie modelu towarzyszą jej wersje napędzane tradycyjnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz szeroki wybór układów przeniesienia napędu.
Potrzebujesz więcej informacji?
Napisz do nasUmów się na jazdę próbną