02.06.2021

„Delivering Ford+” - dowiedz się więcej

Firma stosuje innowacje w tych i innych obszarach do stworzenia systemu usług Ford Pro, dzięki czemu Ford staje się pierwszym producentem samochodów, posiadającym w pełni wyspecjalizowaną działalność w zakresie usług i dystrybucji pojazdów użytkowych.

Plan rozwoju Ford+ zapewni liczne korzyści klientom, a inwestorom nowe sposoby określania wartości firmy.

Oczekuje się, że będą to główne punkty wirtualnego środowego spotkania z analitykami finansowymi i akcjonariuszami, na którym prezes Forda Jim Farley i inni menadżerowie wyższego szczebla przedstawią strategiczne ambicje i działania firmy, skoncentrowane na realizowaniu potrzeb klientów.


Z nadzieją myślę o tym, co przyniesie plan Ford+ naszym klientom, którzy zyskają nowe, lepsze wrażenia, a to dzięki spojeniu naszych światowej klasy, kultowych samochodów z technologiami łączności, które z czasem pozwolą te samochody ulepszać – powiedział Jim Farley. Zapewnimy niższe koszty, wzmocnimy wzajemną lojalność i zagwarantujemy większe korzyści wszystkim naszym klientom.


To nasza największa szansa na wzrost i tworzenie wartości od czasu, gdy Henry Ford zaczął wykorzystywać efekt skali, produkując Model T, a my chwytamy tę szansę obiema rękami.


Delivering Ford+

Podczas spotkania Jim Farley opowiedział o tym, jak Ford odchodzi od tradycyjnego modelu biznesowego „wyprodukuj i sprzedaj”, który od dziesięcioleci dominował w branży motoryzacyjnej. Odchodzący od tego Ford+ wyróżnia się bliskimi, trwałymi relacjami z klientami, które są możliwe dzięki kluczowym kompetencjom firmy, poprawie wyników finansowych oraz potencjałowi i inwestycjom w przełomowe technologie.

Kluczem do wykorzystania tych możliwości jest Blue Oval Intelligence, oparta na chmurze platforma nowej generacji Forda, służąca do integracji systemów elektrycznych, dystrybucji energii, mocy obliczeniowych i oprogramowania w korzystających z systemów łączności pojazdach marek Ford i Lincoln.

Podczas prezentacji zostały przedstawione szczegółowe informacje na temat tego, gdzie, dlaczego i w jaki sposób firma zamierza oferować w pełni elektryczne pojazdy, rozwiązania biznesowe i usługi oparte na łączności oraz jakie korzyści z tej zmiany uzyskają klienci. Dyrektor finansowy John Lawler potwierdził, że Ford przeznacza odpowiednie środki na te priorytetowe obszary, aby osiągnąć wartość oczekiwane przez klientów i akcjonariuszy.


Napędzamy realizację planu Ford+ poprzez dalsze wzmacnianie naszej podstawowej działalności motoryzacyjnej i konsekwentne generowanie solidnych przepływów pieniężnych, które będą finansowały rozwój i tworzyły wartość – powiedział John Lawler.


Firma planuje osiągnięcie skorygowanej marży EBIT (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) w 2023 roku na poziomie 8%.

Spotkanie poświęcone było tym poniższym kierunkom działalności firmy Ford:


1. Na czele elektrycznej rewolucji

  • Przyspieszenie inwestycji i zwiększenie planowanych ogólnych wydatków na elektryfikację, w tym na rozwój akumulatorów, do ponad 30 miliardów dolarów do 2025 roku, przy jednoczesnym czerpaniu korzyści z elastycznej architektury samochodów elektrycznych Forda i technologii modułowych.
  • Przewiduje się, że do 2030 roku 40% globalnego wolumenu pojazdów Forda będzie w pełni elektrycznych, w tym:
    • Mustang Mach-E, który pozyskuje nowych klientów dla Forda – do tej pory 70% takich nabywców,
    • F-150 Lightning, całkowicie elektryczna wersja najpopularniejszego pickupa na świecie, na którą zebrano 70 000 rezerwacji klientów od momentu prezentacji samochodu tydzień temu oraz,
    • E-Transit – samochód dostawczy, który pojawi się na drogach jeszcze w tym roku.
  • Inwestowanie w technologie akumulatorowe i wyposażenie Forda w urządzenia do projektowania, konstruowania i produkcji własnych akumulatorów, przy czym kluczowe kierunki działań, to:
    • Stworzenie Ford Ion Park, globalnego centrum kompetencji w dziedzinie akumulatorów, skupiającego ponad 150 ekspertów w dziedzinie chemii akumulatorów, testowania, produkcji i zarządzania łańcuchem wartości, którzy zwiększą zasięg zapewniany przez akumulatory oraz obniżą koszty ponoszone przez klientów i przez Forda,
    • Pionowa integracja technologii akumulatorów z szeroką gamą akumulatorów do pojazdów elektrycznych – litowo-jonowych IonBoost, litowo-żelazowo-fosforanowych IonBoost Pro do pojazdów użytkowych oraz niskokosztowych akumulatorów z elektrolitem w stanie stałym zapewniających duży zasięg, opartych na własnych pracach badawczo-rozwojowych Forda i know-how firmy Solid Power, w której firma posiada udziały kapitałowe oraz,
    • Utworzenie spółki joint venture BlueOvalSK wraz z firmą SK Innovation, która w dwóch fabrykach w USA będzie produkowała ogniwa i ich zestawy do akumulatorów dla przyszłych pojazdów Forda i Lincolna.


2. Rozwój działalności dedykowanej klientom biznesowym

  • Utworzenie Ford Pro, globalnego działu usług i dystrybucji pojazdów Forda, zajmującego się obsługą klientów biznesowych i rządowych, kierowanego przez Teda Cannisa, który został mianowany dyrektorem generalnym i członkiem zarządu firmy.
    • Cannis był szefem działu samochodów użytkowych Forda w Ameryce Północnej, a wcześniej kierował grupą rozwojową samochodów elektrycznych Team Edison.
  • Zapewnianie klientom większej wartości i wyższej produktywności poprzez:
    • Stworzenie najbardziej wszechstronnej i elastycznej w branży gamy pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i spalinowym
    • Zaoferowanie usług cyfrowych i tradycyjnych (fizycznych), które mogą pomóc w optymalizacji działania i utrzymania flot samochodowych klientów Forda
    • Zapewnienie rozwiązań publicznego, firmowego i domowego ładowania pojazdów elektrycznych przez pracowników w celu przygotowania ich do następnego dnia pracy, oraz
    • Łączone finansowanie pojazdów, usług i ładowania.
  • Zwiększenie obrotów na rynku samochodów użytkowych, urządzeń wspomagających oraz nowych usług, które są w zasięgu Forda, z przewidywanymi przychodami na poziomie 45 miliardów USD do 2025 roku, przy 27 miliardach USD w 2019 roku.


3. Łączność z klientami przy wsparciu oferowanych usług:

  • Zwiększenie do około 1 miliona eksploatowanych pojazdów zdolnych do otrzymywania zdalnych aktualizacji systemu do końca tego roku, wyprzedzenie w tej dziedzinie Tesli do lipca 2022 roku i zwiększenie tej liczby do 33 milionów Fordów i Lincolnów z obsługą zdalną (OTA) do 2028 roku.
  • Wzmacnianie relacji z klientami dzięki narzędziom cyfrowym, takim jak Ford Pass i Lincoln Way, zamawianie online, uproszczone opcje finansowania i odnawiania umów, odbieranie od klientów i dostarczanie pojazdów oraz naprawy mobilne.
  • Rozszerzenie cyfrowego stylu życia poprzez pełną integrację najlepszych w swojej klasie technologii, pochodzących między innymi z firm Apple, Amazon, Google i Baidu.
  • Szybsze wykrywanie i rozwiązywanie problemów jakościowych przy użyciu danych z systemów łączności, co pomoże w zwiększeniu zadowolenia klientów i obniżeniu kosztów gwarancji.
  • Wdrażanie unikatowych funkcji łączności, takich jak BlueCruise Forda, nowe funkcje i unowocześnione oprogramowanie oraz ładowanie pojazdów elektrycznych, których celem jest poprawa komfortu użytkowania i uzyskanie prognozowanego rynku takich usług o wartości 20 miliardów dolarów do roku 2030.



Skontaktuj się z nami



Aktualności i wydarzenia





Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera