Ford Ranger nowej generacji

25.11.2021

Wieloletnie doświadczenie Forda jako producenta samochodów ciężarowych i dogłębne zrozumienie potrzeb klientów oraz współpraca z posiadaczami Fordów na całym świecie, pozwoliły stworzyć pojazd i poziom satysfakcji użytkowania, na których właściciele nowej generacji Rangera mogą polegać w pracy, życiu rodzinnym i podczas wyjazdów rekreacyjnych.

– Dzięki Rangerowi od dziesięcioleci mamy dużą samochodową rodzinę – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. – Ten samochód ciężarowy zawsze był zaufanym partnerem właścicieli małych firm, rolników, rodzin, poszukiwaczy przygód, flot i wielu innych grup na ponad 180 rynkach na całym świecie. A wraz z nowym Rangerem nadszedł nasz moment, aby to spełnić. Dostarczyć nie tylko produkt, który pokochają nasi klienci, ale również stałą satysfakcję, która pomoże nam zbudować silne i trwałe relacje z odbiorcami. To samochód ciężarowy średniej wielkości, który ludzie będą chcieli mieć i który będą cenić – dodał Jim Farley.

Listy zapisów na Rangera nowej generacji zostaną otwarte w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawa do klientów nastąpi na początku 2023 roku. Ranger obecnej generacji jest liderem segmentu pick-upów w Europie i niedawno, we wrześniu, ustanowił nowy rekord sprzedaży – 45 539 sztuk, z udziałem w rynku wynoszącym 39,9 procent, za okres roku do roku. ²

– Ranger wciąż rośnie w siłę w Europie, notując rekordowe wyniki sprzedaży – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe. – Najbardziej przemyślany, wszechstronny i sprawny Ranger w historii oferuje jeszcze więcej mocy i dobrego stylu, które, jak wiemy, cenią sobie klienci – dodał Schep.


Życie w stylu Rangersów

– W Rangerze nowej generacji zawarliśmy naprawdę wiele, aby zachęcić właścicieli do robienia wszystkiego tego, co uwielbiają, dzięki funkcjom, które skłaniają do odkrywania nowych horyzontów – powiedział Gary Boes, dyrektor ds. zarządzania linią produktów dla przedsiębiorców w Global Trucks.

– My również jesteśmy właścicielami ciężarówek, a zamiłowanie do stylu życia Rangersów przekłada się na entuzjazm w pracy nad produktem. Dążymy ostatecznie do tego, aby doświadczenia naszych klientów z pick-upem umożliwiały im rozwijanie własnych pasji i aby wzbogacały ich styl życia – dodał Gary Boes.

Ford nazywa to „Living the Ranger Life” (życiem w stylu Rangersów) i jest to coś, co jest udziałem każdego projektanta i inżyniera zaangażowanego w tworzenie Rangera nowej generacji.

Projekt Rangera nowej generacji prowadziło Centrum Rozwojowe Produktów Forda w Australii. Międzynarodowy team zaangażowanych w swoją pracę projektantów i inżynierów współpracował z zespołami z całego świata, aby nie tylko wprowadzić najnowsze technologie Forda, walory użytkowe i rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo, ale także zaprojektować i przetestować Rangera zgodnie z najbardziej rygorystycznymi standardami Forda.

– Nasz zespół skupił się na jednym celu – uczynić tego Rangera najtwardszym i najbardziej sprawnym pick-upem, jakiego kiedykolwiek stworzyliśmy – powiedział Graham Pearson, dyrektor programu Ranger. – Poddaliśmy go na całym świecie jednej z najbardziej wyczerpujących serii testów, jakie kiedykolwiek opracowaliśmy i nie moglibyśmy ich skończyć bez uzyskania pewności, że nasz pojazd jest «Built Ford Tough» – dodał Pearson.


Nowy wygląd, nowe możliwości

Wkład klientów był kluczowy przy opracowywaniu wyglądu Rangera nowej generacji. Ford spędził dużo czasu z właścicielami na całym świecie, przeprowadzając ponad 5000 wywiadów i dziesiątki konsultacji, aby zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze swoich pick-upów i czego oczekują od nowego Rangera.

Ranger nowej generacji jest wizualnie odważny i pewny siebie, z nadwoziem prezentującym się muskularnie, w którym wyraźnie dostrzega się geny Forda, charakterystyczne dla stylu samochodów ciężarowych marki. W projekcie na pierwszy rzut oka dostrzega się z przodu nową osłonę chłodnicy i reflektory w kształcie litery C, podczas gdy subtelna linia przewężenia łączy się na bokach z odważniej ukształtowanymi nadkolami, które nadają Rangerowi pewną postawę. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory diodowe. Światła tylne zostały zaprojektowane w harmonii z sygnaturą świetlną, którą wykorzystano w reflektorach z przodu. We wnętrzu kabiny, przypominającej samochód osobowy, zastosowano wysokiej jakości, miękkie w dotyku materiały oraz centralny wertykalny ekran dotykowy z systemem łączności i rozrywki SYNC™ 4. ³

– Klienci mówili nam, że Ranger musi wyglądać na twardziela i wzbudzać zaufanie – powiedział Max Tran, główny projektant Rangera. – Byli bardzo zgodni co do tego, jaki powinien być Ranger, zarówno pod względem wyglądu, jak i tego, jakie powinien budzić odczucia – dodał Tran.

Pod nowym nadwoziem kryje się zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzednim Rangerze. Konstrukcja przodu Rangera zapewnia więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6 i jest gotowa na ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości. Przód pick-upa jest bardziej otwarty, aby umożliwić większy przepływ powietrza do chłodnicy, co pomaga utrzymać niską temperaturę pracy podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.


Nowe opcje układów napędowych

Klienci chcieli mieć możliwość wyboru większej mocy i momentu obrotowego, przydatnych podczas holowania ciężkich przyczep i ekstremalnego off-roadu, zespół dodał więc do oferty sprawdzony 3,0-litrowy turbodiesel V6 Forda, dopracowany specjalnie dla Rangera. Jest to jedna z trzech opcji silników turbodoładowanych dostępnych w momencie wprowadzenia na rynek. ¹

– 3-litrowy, turbodoładowany silnik V6 generuje wysokie osiągi – powiedziała Pritika Maharaj, kierownik programu Ranger. – Kiedy prowadzisz Rangera z turbodoładowanym silnikiem V6, masz wrażenie, że jest to znacznie większa ciężarówka. I sprawia wrażenie naprawdę wytrzymałego, w tym sensie, że masz do dyspozycji ogromną moc i moment obrotowy, czyli dokładnie to, czego oczekiwali nasi klienci – dodała Maharaj.

Kolejna generacja Rangera będzie również dostępna w wersjach ze sprawdzonymi dwulitrowymi, rzędowymi, czterocylindrowymi silnikami Diesla z jedną turbosprężarką oraz Bi Turbo. Podstawowy silnik jest dostępny w dwóch różnych wersjach napędu, dopasowanych pod względem mocy, momentu obrotowego i oszczędności 1, do potrzeb właścicieli małych firm lub flot pojazdów użytkowych. Silnik Bi Turbo to bardziej wyrafinowana, sportowa odmiana dla klientów, którzy chcą mieć więcej mocy, ale dbają przy tym o niskie zużycie paliwa. ¹

– Wiemy, że nasi klienci wystawiają swoje Rangery na ekstremalne próby, więc w takich warunkach je również testujemy. Dokładamy wszelkich starań, aby mieć pewność, że Ranger spełni wszystkie oczekiwania naszych klientów… wielokrotnie – powiedział Maharaj.


Poprawione właściwości jezdne i prowadzenie

Aby opracować właściwości jezdne i prowadzenie, jakich oczekują klienci od samochodu ciężarowego, wykorzystywanego w różnych warunkach roboczych oraz w rodzinnych i rekreacyjnych wyjazdach, inżynierowie skupili się na kwestiach fundamentalnych.

– Mamy naprawdę szerokie spektrum klientów – powiedział Pearson. – Z jednej strony są wśród nich właściciele małych firm, którzy szukają środka transportu dostosowanego do pracy. Chcą tradycyjnego napędu na jedną oś z pojedynczą kabiną i skrzynią ładunkową do transportu swoich towarów.

– Po przeciwnej stronie mamy poważnych off-roadowców, którzy naprawdę badają granice możliwości swoich Rangerów w sportowych imprezach wytrzymałościowych, takich jak Rajd Dakar. Ranger nowej generacji zaspokoi potrzeby obu typów klientów i wszystkich pozostałych, z grup pośrednich – dodał Pearson.

Inżynierowie przesunęli przednią oś o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia, oraz zwiększyli rozstaw kół, by podnieść sprawność na bezdrożach, co w obu przypadkach poprawia wrażenia z jazdy w terenie. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co wpływa na komfort kierowcy i pasażerów, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze, jak i w terenie, bez względu na to, czy przewożony jest ciężki ładunek, czy po prostu w kabinie jest komplet pasażerów.

– W Rangerze nowej generacji zwiększyliśmy zakres możliwości zmiany parametrów, aby dać naszym klientom to, co najlepsze w tak odmiennych warunkach użytkowania – traktujemy to jako Built Ford Tough Plus – Każdy ma więc sprawność, wytrzymałość i trwałość, z których znane są ciężarówki Forda, a jednocześnie komfort i warunki podróżowania bardziej zbliżone do jazdy samochodem osobowym, co było typowe dla modelu Ranger – powiedział Pearson.

Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wysokiej sprawności w wymagających tego sytuacjach. Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie ułatwiają podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.


Wyposażenie wnętrza zorientowane na klienta

Klientom zależało na elastycznym, nowoczesnym kokpicie, który sprawdzi się zarówno w pracy, jak i podczas podróży rodzinnych. Ranger musi więc służyć zarówno jako miejsce pracy, jak i przestrzeń do spędzania wolnego czasu, oferując przemyślane funkcje powiązane z siecią oraz więcej komfortu i schowków do przechowywania drobiazgów.

– Wiemy, że nasi klienci poszukują przemyślanych i funkcjonalnych wnętrz, w których czują się komfortowo. Dlatego zaczęliśmy projektować, nastawiając się na wdrożenie dobrze zintegrowanych systemów, przemyślanych, funkcjonalnych schowków i kierując się ideą, by całe to otoczenie pasażerów sprawiało wrażenie wygodnego i przestronnego – powiedział Tran.

Sercem komunikacji w Rangerze jest duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC™ 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji. Ponadto, montowany fabrycznie modem FordPass Connect, ⁴ umożliwia komunikację ze światem w podróży po połączeniu z aplikacją FordPass™ ⁵, dzięki czemu klienci mogą pozostać w zasięgu poza swoim domem. FordPass zwiększa komfort posiadania pojazdu dzięki takim funkcjom jak zdalne uruchamianie, ⁶ informacje zdalne o stanie pojazdu oraz zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi za pomocą urządzenia mobilnego.

Wiele z tradycyjnych elementów kontroli nad trybami jazdy zostało przeniesionych z kokpitu i konsoli środkowej do specjalnie do tego celu stworzonej strony-ekranu na wyświetlacza SYNC™. Jednym naciśnięciem przycisku kierowca może przejść do ekranu dla wszystkich trybów terenowych i szosowych, gdzie może monitorować układ napędowy, kąt skrętu kół, kąty nachylenia i przechyłu pojazdu oraz inne parametry i ustawienia.

Wyświetlacz współpracuje również z systemem kamer 360 stopni ⁷, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomaga pokonywać trudny teren podczas jazd przeprawowych. Ponadto, klienci mogą z poziomu ekranu dotykowego lub aplikacji FordPass sterować nowym systemem strefowego oświetlenia zewnętrznego Rangera, co oznacza, że nie muszą pracować, ani biwakować po ciemku. Dzięki wbudowanemu modemowi FordPass Connect systemy Rangera są również przystosowane do przyjmowania w przyszłości bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania Ford Power-Up.

– Wnętrze jest uniwersalne i pomyślano, by sprawdzało się w podwójnym przeznaczeniu – w pracy i rekreacji. Nowy przełącznik e-shifter o krótkim skoku stanowi centralny punkt miejsca pracy kierowcy i jest kolejnym przykładem na to, że klienci naprawdę wpływali na nasze decyzje – powiedział Tran. – Klienci w większości polubili e-shifter, podobało im się to, że wyglądał na zaawansowany technicznie i że był intuicyjny w obsłudze – dodał Tran.

Zespół projektantów stworzył również przemyślany układ schowków i funkcje przydatne w codziennej eksploatacji. Znajdują się tam nie tylko miejsca do przechowywania telefonu lub punkt bezprzewodowego ładowania kompatybilnych urządzeń 8 , ale także duży pojemnik na konsoli środkowej, w którym można schować różne przedmioty. Kieszenie w drzwiach zostały zaprojektowane tak, aby można było przewieźć więcej drobiazgów, szeroka deska rozdzielcza skrywa górny schowek, schowki znajdują się także pod i za tylnymi siedzeniami.


Zaprojektowany, by klienci mogli przewozić więcej i bezpieczniej

– Kiedy spotykaliśmy się z naszymi klientami i zaobserwowaliśmy, w jaki sposób wspinają się do skrzyni ładunkowej, dostrzegliśmy duże możliwości usprawnienia tej czynności – powiedział Anthony Hall, kierownik ds. inżynierii pojazdów w projekcie Ranger. – Były osoby wchodzące na oponę, a następnie przechodzące przez burtę lub wspinające się na otwartą tylną klapę.

To zainspirowało nas do zaprojektowania zintegrowanego stopnia bocznego za tylnymi kołami, aby właściciel miał pewny i bardziej stabilny dostęp do skrzyni. Ponadto zespół Rangera pracował nad tym, aby w skrzyni ładunkowej mogła zmieścić się szersza gama ładunków, które będą tam bezpiecznie przewożone.

– Poszerzenie ciężarówki o 50 mm może wydawać się niewielkie, ale to ogromna różnica, zwłaszcza w wypadku skrzyni ładunkowej. Oznacza to, że klienci będą mogli załadować na płasko tak podstawowe ładunki, jak pełnowymiarową paletę – dodał Hall. 9

Dodatkowe przemyślane z punktu widzenia potrzeb klienta rozwiązanie to nowa, wytrzymała, formowana z tworzywa sztucznego wanna, która chroni zarówno skrzynię ładunkową przed zadrapaniami, jak i kolana właścicieli podczas klęczenia na podłodze. Dodano punkty mocowania – na mocnych szynach z rur stalowych – które stanowią dogodne rozwiązanie zabezpieczające ładunek. Trwałe, elastyczne panele skrzyni ładunkowej wokół burt skrzyni i klapy tylnej ukrywają punkty mocowania plandek, przykryć i innych akcesoriów, dostępnych na rynku.

Ponadto Ranger oferuje nowy system rozlokowania ładunku, wyposażony w przegrody umożliwiające przechowywanie przedmiotów o różnych rozmiarach – takich jak skrzynki czy boksy narzędziowe. Właściciele mogą również tworzyć mniejsze przedziały do przechowywania przedmiotów, które w przeciwnym razie musiałyby znaleźć się w kabinie. Mogą więc korzystać z systemu bardzo wytrzymałych, sprężynujących knag, które wpina się w szyny, umieszczone z każdej strony skrzyni ładunkowej. Klapa tylna może również pełnić funkcję mobilnego stołu roboczego z wbudowaną linijką i kieszeniami na narzędzia do mierzenia, chwytania i cięcia materiałów budowlanych.

Oświetlenie strefowe – sterowane za pośrednictwem pokładowego ekranu SYNC™ lub aplikacji FordPass – pozwala oświetlić otoczenie samochodu w promieniu 360 stopni. Oświetlenie skrzyni ładunkowej znajduje się pod lewym i prawym relingiem i zapewnia wystarczającą jaskrawość, by można było zakończyć później pracę lub odnaleźć rzeczy w skrzyni ładunkowej po zmroku.


Akcesoria, które pomogą nadać Rangerowi indywidualny charakter

Klienci będą mogli spersonalizować Rangera nowej generacji już od momentu jego wejścia do sprzedaży, korzystając z gamy ponad 150 w pełni fabrycznych akcesoriów, poszerzających funkcje pojazdu w trzech obszarach użytkowania: do jazdy po mieście, pracy i rekreacji. Wśród akcesoriów znajdują się również dodatki opracowane we współpracy z ikoną światowego off-roadu, firmą ARB 4×4 Accessories.

Współpraca ARB 4×4 Accessories i Forda będzie początkowo rozwijana na wybranych rynkach.

Ranger nowej generacji będzie produkowany w zakładach Forda w Tajlandii i RPA od 2022 roku. Inne lokalizacje zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Skontaktuj się z namiSprawdź model Ford Ranger


Aktualności i wydarzenia

Promocje

Pokaż najnowsze promocje Gołębiewski

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od Gołębiewski