Dlaczego Puma ST budzi ekscytację?
Sercem samochodu jest 3-cylindrowy benzynowy silnik Ford EcoBoost o pojemności 1,5 litra, który zaskoczy nawet najbardziej wymagających. Motor o mocy 200 KM został zaczerpnięty z Fiesty ST, a więc prawdziwej ikony hot hatchy.
Moc maksymalną silnik uwalnia przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy (320 Nm) jest dostępny w zakresie 2500-3500 obr./min. Dzięki temu reakcje są szybkie, a przyspieszenie rozwijane liniowo.
Jednostka zapewnia szybszy przyrost momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów, co jest możliwe dzięki turbosprężarce z radialno-osiowym wlotem i zintegrowanemu kolektorowi wydechowemu. Poprawia on sprawność, bowiem pomaga szybciej osiągnąć właściwą temperaturę dzięki krótszej drodze, jaką muszą pokonać spaliny między cylindrami i turbosprężarką.
Puma ST jest wyposażona w wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójny, całkowicie niezależnie działający układ zmiennych faz rozrządu. Zapewnia to doskonałe osiągi modelu przy rozsądnym zużyciu paliwa. Model przyspiesza bowiem od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy.
Zmniejszenie zużycia paliwa z kolei jest możliwe dzięki stworzeniu innowacyjnego rozwiązania przez Forda. Marka bowiem, jako pierwsza w branży, opatentowała i wprowadziła na rynek możliwość dezaktywacji jednego z cylindrów. Jest to dopuszczalne w warunkach, w których pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, a polega to na automatycznym zatrzymaniu podawania paliwa i pracy zaworów jednego z cylindrów. Co jednak najważniejsze, wyłączanie albo ponowne włączenie cylindra trwa zaledwie 14 milisekund.
Specjalne modyfikacje zawieszenia
W trosce o komfort podczas codziennych podróży, głównie podczas pokonywania zakrętów, model otrzymał specjalne zawieszenie silnika ograniczające przechyły i minimalizujące niepożądane ruchy.
Jako opcja, dostępny jest także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD, poprawiający przyczepność przednich kół i zapewniający wyjątkowe reakcje na zakrętach. Całość polega na hamowaniu wewnętrznego przedniego koła, podczas pokonywania zakrętów, a optymalną użyteczność tej funkcji w każdych warunkach zapewnił Ford Performance.
Sprawną jazdę ułatwia także system, który automatycznie przekazuje moment obrotowy na koła o najwyższej przyczepności. Rzecz jasna umożliwia to kierowcy pełne wykorzystanie mocy silnika.
Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów. Z uwagi na inne parametry Pumy ST w porównaniu do Fiesty ST, Ford zmodyfikował także kilka innych, istotnych aspektów. Jednym z najważniejszych jest zwiększona o 40% sztywność belki skrętnej w porównaniu z Fiestą ST i o 50% w porównaniu z zawieszeniem standardowej Pumy. O stabilność dbają stabilizator przechyłów o przekroju 28 mm i przedni stabilizator o przekroju 24 mm.
Frajda z jazdy gwarantowana
Reakcje układu kierowniczego są o 25 procent szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 procent większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.
Większą stabilność i precyzyjne reakcje samochodu zapewniają sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania. To autorskie rozwiązanie Forda, w którym model może uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu. Przekazywanie sił bocznych pozwala zwiększać sztywność poprzeczną zawieszenia.
Całości dopełniają dwururowe amortyzatory Hitachi, które precyzyjnie dozują siłę tłumienia zależnie od sytuacji. Regulują tym samym sztywność i umożliwiają lepszą kontrolę ruchów nadwozia. Całość pozwala na optymalne czucie tego, co dzieje się z kołami.
Bogate wyposażenie sportowego crossovera
Puma ST jest samochodem łączącym cechy rasowego hot hatcha z funkcjonalnością i wyposażeniem miejskiego crossovera. W przestronnym wnętrzu mamy do czynienia z wieloma sportowymi akcentami. To spłaszczona u dołu kierownica z logo ST, sportowe i niezwykle wygodne fotele Recaro, przeszycia szarą nicią, czy listwy progowe z logotypem Ford Performance. Na zewnątrz zastosowano elementy poprawiające właściwości aerodynamiczne m.in. splitter z napisem Ford Performance, zwiększający siłę docisku przedniej części pojazdu o blisko 80%.
Wyposażenie modelu jest niezwykle bogate i obejmuje szereg najnowszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa z układem monitorowania martwego pola czy ruchu poprzecznego przy cofaniu. Nie zabrakło tempomatu, czujników parkowania (z przodu i z tyłu), kamery cofania, podgrzewanych foteli i kierownicy oraz elektrycznie podgrzewanej przedniej szyby czy elektrycznie otwieranej klapy bagażnika.
System informacyjno-rozrywkowy zapewnia 8-calowy dotykowy ekran, a sportowym elementem pozostają przyciemniane tylne szyby. Doskonałą jakość muzyki zapewnia natomiast system audio Bang&Olufsen. Na zmianie charakterystyki samochodu nie ucierpiał także bagażnik z innowacyjnym MegaBoxem, który ma pojemność aż 456 litrów.
Puma ST jest doskonałą propozycją dla aktywnych, młodych duchem osób, ceniących komfort i przestronne wnętrze miejskiego SUV-a, ale oczekujących też od czasu do czasu dawki emocji, gdy mocniej nacisną pedał gazu, a samochód błyskawicznie na to zareaguje i bez trudu pokona ciasne zakręty. Dobry nastrój jest wtedy gwarantowany!
Skontaktuj się z namiSprawdź model
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…
-
Nie tylko na drogi. Ford Mustang Dark Horse dostępny także jako zestaw LEGO
Ford Polska niedawno przedstawił ofertę nowego Forda Mustanga w Polsce, w której… -
Ford SuperVan 4.2 najszybszym pojazdem wyczynowym typu „closed-wheel”, który kiedykolwiek pokonał Mount Panorama
Ford Performance zapisał nowe karty historii podczas australijskiego wyścigu… -
Charge Around the Globe – Lexie Alford i elektryczny Ford Explorer pokonują pustynię
Niesamowita podróż dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem trwa w najlepsze!… -
Ford Kuga ma już 16 lat. Zobacz, jak zmienił się ten model
Ford Kuga od momentu debiutu jest jednym z najbardziej cenionych samochodów… -
E-Transit najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem dostawczym w Polsce
Nowy Ford E-Transit spotkał się ze znakomitym przyjęciem klientów. Model do… -
Sportowa fotografka Aleksandra Szmigiel – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Zaczynając studia na filologii polskiej myślała o tym, żeby swoją zawodową karierę… -
Zanim wyjedziesz na ferie. Zimowe akcesoria Forda, o których warto pamiętać
Pierwsze tygodnie roku to czas wyjazdów na ferie zimowe. Przed taką podróżą… -
Pierwszy w Polsce Ford Ranger nowej generacji przystosowany do działań ratowniczo-pożarniczych
W gamie Ford Pro można znaleźć wiele modeli, które można dostosować do indywidualnych… -
Ford Ranger Raptor z jeszcze lepszymi osiągami dzięki systemowi Live Valve firmy Fox
Nowy Ford Ranger Raptor w roczniku modelowym 2024 to najmocniejszy i najbardziej… -
Nowy Ford Transit Custom z systemem zapobiegającym wypadkom przy otwieraniu drzwi
Samochody dostawcze odgrywają coraz ważniejszą rolę w przestrzeni miejskiej,… -
„Nie ma miejsca na histerię”. Aleksandra Taistra – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Jako nastolatka chciała zostać weterynarzem i marzyła o pracy z końmi. Dzisiaj…