Mustang Mach-E kobiecym samochodem roku 2022

Ostatnio pisaliśmy o nowym pięciotonowym Ford Transit o większej ładowności. Przeczytaj tekst tutaj:
Więcej informacji o Nowym Ford Transit
Dzisiaj przedstawiamy więcej informacji o Ford Transit Custom i Tourneo Custom w wersjach Active & Train.
Nowe, wytrzymałe i przystosowane do trudnych warunków drogowych warianty Trail i Active można już zamawiać w salonach sprzedaży Forda.
Nowe warianty Transit Trail i Transit Custom Trail zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach, ze skuteczniejszą trakcją kół dzięki nowemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD) w samochodach z napędem na przednie koła w modelach Transit i Transit Custom lub dzięki zastosowaniu inteligentnego napędu na wszystkie koła (AWD) w modelu Transit.
Nowe modele oferują solidny, odświeżony wygląd i zwiększone możliwości służenia właścicielom i klientom firmowym, których praca wymaga podróżowania w trudnym terenie, z dala od zwykłych dróg.
Wybór układów napędowych pozwala na zapewnienie lepszej przyczepności kół w trudnych warunkach. Modele Transit i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła są standardowo wyposażone w mLSD. Transit Trail jest dostępny również z inteligentnym napędem na wszystkie koła, który gwarantuje pewniejszą jazdę w trudniejszych warunkach terenowych i pogodowych.
Opracowany we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife system mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom Transita Trail i Transita Customa Trail sprawniejsze pokonywanie nieutwardzonych odcinków, żwirowych dróg, nierównych i trudnych nawierzchni.
System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu został również ponownie skalibrowany w celu zharmonizowania go z systemem mLSD. Ten sam, zaawansowany mechanizm różnicowy został wcześniej wykorzystany do poprawy przenoszenia napędu i właściwości jezdnych modeli Ford Performance: Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Nie ma on wpływu na emisję CO2 ani zużycie paliwa.
Firmy działające w trudniejszych warunkach mogą wybrać Transita Trail . z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Oparty na standardowym Transicie z napędem na tylne koła, wariant AWD zachowuje standardową pojemność ładunkową i wysokość przestrzeni ładunkowej, zapewniając maksymalną efektywność samochodu.
Transit Custom Trail jest dostępny w wielu wersjach nadwoziowych o masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, w tym jako furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) i 9 miejscowe kombi w dwóch różnych rozstawach osi.
Ponadto, wybrane modele Transit Trail oferują korzyści w zakresie wydajności zelektryfikowanych układów napędowych. System mild hybrid z instalacją 48 V odzyskuje energię podczas zwalniania, przechowuje ją w akumulatorze 48 V i wykorzystuje do wspomagania silnika spalinowego, obniżając zużycie paliwa.
Warianty Active wyróżniają się nadwoziem inspirowanym stylem SUV, na który składają się:
Nowe modele Trail i Active korzystają również ze znaczących ulepszeń wprowadzonych w 2019 roku w seriach Transit, Transit Custom i Tourneo Custom, z bardziej oszczędnym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue lub EcoBlue Hybrid z układem mild hybrid, a także z udoskonalonych funkcji łączności systemu informacji i rozrywki, z prostszego zarządzania pojazdem i z jego podwyższonej wszechstronności.
W standardzie znalazł się też modem pokładowy FordPass Connect1, umożliwiający korzystanie z łączności Wi-Fi z możliwością obsługi do 10 urządzeń. Zastosowane rozwiązania techniczne pozwalają również małym klientom biznesowym i właścicielom pojazdów na zdalne zadbanie o bezpieczeństwo i efektywność eksploatacji za pomocą smartfona poprzez aplikację FordPass Pro, lub klientom prywatnym poprzez aplikację FordPass.
Rodzina Transita odegrała w ubiegłym roku znaczącą rolę w osiągnięciu przez Forda piąty rok z rzędu pozycji najpopularniejszej marki pojazdów użytkowych w Europie.