Mustang Mach-E kobiecym samochodem roku 2022

Po niezwykle głośnej premierze nowego Forda Pumy, w ślad za rozgłosem poszły wyniki sprzedaży. Crossover Forda coraz lepiej radzi sobie na niezwykle konkurencyjnym i wymagającym rynku europejskim, pozostawiając od czasu do czasu w tyle, kultowy model Forda – Fiestę.
Ford Puma zaliczył bardzo mocne wejście na europejski rynek. Model sprzedał się na Starym Kontynencie w 2020 roku w ponad 118 tysiącach egzemplarzy. Wynik ten szczególnie dobrze wygląda na tle innych modeli marki – Puma sprzedawała się w 2020 roku lepiej niż popularne SUV-y Forda – Ecosport, Edge oraz Kuga.
Nowa Puma to kompletnie inny model od swojego poprzednika, produkowanego w latach 1997-2002 małego, sportowego coupé. Wspólna jest jedynie nazwa, choć nawiązaniem do poprzedniej Pumy są także kształty przednich świateł. Poza przyciągającym spojrzenia nadwoziem, kompaktowy crossover Forda oferuje nowoczesne napędy oraz wiele technologii przyjaznych kierowcy. Oferta Pumy w Polsce obejmuje silniki benzynowe i hybrydowe. W sprzedaży dostępna jest oszczędna, 3-cylindrowa jednostka 1.0 Ecoboost – o mocy 95 KM.
Zamówić można także dwie zaawansowane i oszczędne hybrydy – o mocy 125 i 155 KM, wersja o mocy 125 KM występuje również w konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów.
Ponadto Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferuje system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika. Niezwykle przydatny może być także system wczesnego ostrzegania, który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku lub polu działania czujników samochodu.
Zalety nowego Forda Puma doceniają także klienci w Polsce. W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku model ten odnotował wzrost sprzedaży o imponujące 123% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedano bowiem 455 egzemplarzy modelu względem 204 sztuk w styczniu i lutym 2020 r.
- Puma już nie tylko przyciąga wzrok na ulicach zachwycającą stylistyką, ale także zdobywa serca naszych klientów, zarówno w Polsce jak i w Europie – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska. Model ten z każdym miesiącem staje się solidnym filarem naszej sprzedaży, odzwierciedlając także aktualne tendencje rynkowe. Klienci poszukują atrakcyjnych wizualnie, pakownych ale wciąż kompaktowych crossoverów, napędzanych dynamicznymi i jednocześnie oszczędnymi jednostkami hybrydowymi. Cała paleta nowoczesnych technologii Forda wspierających kierowcę jest już pewnym standardem dla naszych klientów – dodał Piotr Pawlak.
Warto zwrócić uwagę, że w Polsce cały czas trwa wyprzedaż egzemplarzy z rocznika 2020. Ceny promocyjne Pumy rozpoczynają się od 68 400 zł, a w przypadku większości wersji wyposażeniowych zaoszczędzić można 11 000 zł.