Mustang Mach-E kobiecym samochodem roku 2022

Ford napędza przyszłość motoryzacyjnego druku 3D, tym razem współpracując z firmą HP. Dzięki innowacyjnemu projektowi, w celu ponownego wykorzystania odpadów z procesu druku i już wydrukowanych elementów w 3D, przekształca się je w formowane wtryskowo części samochodowe. To pierwsze tego typu działanie w branży.
Ekologia i zrównoważony rozwój jest priorytetem dla obu firm, które poprzez wspólne poszukiwania doprowadziły do tego nieprawdopodobnego, przyjaznego dla ziemi rozwiązania. Uzyskane części formowane wtryskowo są bardziej przyjazne dla środowiska bez żadnych ustępstw i kompromisów w zakresie trwałości i standardów jakości, jakich wymaga firma Ford oraz jej klienci.
Materiały z recyklingu są wykorzystywane do produkcji formowanych wtryskowo klipsów przewodów paliwowych, instalowanych w ciężarówkach Super Duty F-250. Warto zaznaczyć, że wykonane w ten sposób części mają lepszą odporność na chemikalia i wilgoć w porównaniu do wersji konwencjonalnych. Ponadto są 7% lżejsze i kosztują o 10% mniej. Zespół badawczy Forda już wytypował 10 innych zacisków przewodów paliwowych w istniejących pojazdach, które mogłyby skorzystać na tym innowacyjnym zastosowaniu materiału i systematycznie przenosi je do przyszłych modeli.
Znalezienie nowych sposobów pracy z materiałami zrównoważonymi, zmniejszenie ilości odpadów i kierowanie rozwojem gospodarki o obiegu zamkniętym to pasja firmy Ford - powiedziała Debbie Mielewski, pracownik techniczny Forda ds. zrównoważonego rozwoju. - Wiele firm znajduje świetne zastosowania dla technologii druku 3D, ale razem z HP, jako pierwsi w branży, znaleźliśmy zastosowanie o wysokiej wartości dla odpadów w proszku, który prawdopodobnie trafiłby na wysypisko, przekształcając go w funkcjonalne i trwałe części samochodowe – dodała.
Drukarki 3D marki HP są już zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności. Ich systemy i konstrukcja minimalizują generowany przez nie nadmiar materiału, ponownie wykorzystując większy procent umieszczonych w nich materiałów. We współpracy z firmą Ford, która korzysta z technologii druku 3D od HP, w należącym do firmy Centrum Zaawansowanej Produkcji, zespół badawczy stworzył rozwiązanie, które nie generuje żadnych odpadów.