Mustang Mach-E kobiecym samochodem roku 2022

Ford w USA odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2021roku. Przewyższyły one nie tylko sprzedaż w analogicznym okresie 2020, ale także 2019 roku.
- Premiera Mustanga Mach-E w Polsce z pewnością będzie dla nas najważniejszym wydarzeniem tego roku. Wiele wskazuje na to, że będziemy mogli dzięki niemu pozyskać nowych klientów, także z segmentu premium – stwierdził Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.
F-150 PowerBoost Hybrid okazał się jednym z hitów marki w marcu. Sprzedano o 110% więcej egzemplarzy niż miesiąc wcześniej, co oznacza najlepszy wynik od startu sprzedaży. Ford w pierwszym kwartale 2021 roku znalazł nabywców na 7 176 samochodów tego modelu, z czego aż 3 949 było sprzedanych w marcu.
Cały czas rośnie także sprzedaż SUV-ów Forda, która w pierwszym kwartale 2021 r. wzrosła o 14,4% względem analogicznego okresu ubiegłego roku, zaś sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 34,4%. Sprzedaż flagowych SUV-ów Forda wzrosła natomiast o 37% rok do roku i osiągnęła najlepszy poziom od 2001 roku.
Na rynku poza Mustangiem Mach-E doskonale radzi sobie także Bronco Sport. Samochód sprzedał się bowiem w pierwszym kwartale w 23 356 egzemplarzach. Aż 9 780 samochodów sprzedało się w marcu, a model wybierają głównie nowi klienci Forda. W tym roku na rynku pojawi się większy brat modelu – Bronco – który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Ford ma na niego już 125 000 zamówień.
Marzec 2021 r. był także bardzo dobry dla Forda Escape (odpowiednik europejskiego Forda Kuga). Jego sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła względem lutego o 49,9%. Modelem, który procentowo odnotował największy wzrost w pierwszym kwartale 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku jest natomiast dostępny także w Polsce Ford Explorer. Jego sprzedaż wyniosła aż 65 244 egzemplarze, co oznacza wzrost rok do roku o 15,9%.
Co istotne, w pierwszych trzech miesiącach 2021 r. znacząco wzrosła sprzedaż do klientów indywidualnych. Była ona o 23,1% wyższa niż w pierwszym kwartale 2020 roku, dodatkowo przewyższając także sprzedaż w 2019 roku. Biorąc pod uwagę tylko samochody ciężarowe i SUV-y, sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła natomiast aż o 30,8%, dając najlepsze wyniki dla pierwszego kwartału roku od czternastu lat.