Mustang Mach-E kobiecym samochodem roku 2022

Ford Puma już w chwili rynkowego debiutu wzbudzał ogromne zainteresowanie. Mimo bardzo krótkiego stażu na rynku, jest to jeden z najchętniej wybieranych modeli z oferty Forda. Za tę popularność odpowiada nie tylko ciekawa stylistyka, przestronne i strannie wykonane wnętrze, bogate wyposażenie czy atrakcyjna cena, ale również szeroki wybór nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych z odmianą hybrydową włącznie. Czym różni się ona od konwencjonalnych rozwiązań i jakie niesie ze sobą korzyści?
Lepsze osiągi zapewnia jednostka EcoBoost Hybrid o pojemności 1.0 l, gdzie tradycyjny silnik spalinowy wspierany jest przez silnik elektryczny. Jest ona dostępna w dwóch mocach: 125KM i 155 KM oraz z dwoma skrzyniami biegów: 6-stopniową manualną lub siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną. Korzyści w zastosowania silnika elektrycznego są niezaprzeczalne, bowiem przy zbliżonym spalaniu 5,4-6.2 l/100km (w zależności od wybranej skrzyni biegów, norma WLTP), Puma o mocy 125 KM oferuje o wiele lepsze osiągi niż ta wyposażona wyłącznie w silnik spalinowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 sekundy (z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów), a prędkość maksymalna to 190 km/h.
W przypadku odmiany 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM osiągi mogą zadowolić nawet spragnionych sportowych emocji. Przy spalaniu 5,5-6,4 l/100km (w zależności od wybranej skrzyni biegów, norma WLTP), przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h (z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów).
Klienci preferujący sportowy styl jazdy i poszukujący dynamicznych osiągów mogą wybrać topową odmianę Pumy ST z 200-konną jednostką EcoBoost o pojemności 1.5 l.
Ford Puma nie musi być podłączany do zewnętrznego źródła zasilania, ponieważ 48-woltowy akumulator zasilający napęd elektryczny jest ładowany podczas jazdy np. w trakcie hamowania. Hamowanie regeneracyjne polega na odzyskiwaniu energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyłaniu jej do akumulatora hybrydowego. Energia zgromadzona w akumulatorze jest przekazywana do silnika elektrycznego, który odciąża jednostkę spalinową np. podczas ruszania, aby było ono dynamiczne i płynne. Technologia MHEV zdecydowanie poprawia działanie trybu Auto Start-Stop, co jest odczuwalne szczególnie w mieście, podczas jazdy w korku czy przy częstym zatrzymywaniu się na światłach. Uruchamianie i wyłączanie silnika działa niemal nieodczuwalnie, szybko i sprawnie.
Wsparcie silnika elektrycznego podczas ruszania przekłada się również na zmniejszenie zużycia paliwa, co jest szczególnie widoczne przy porównaniu tradycyjnej jednostki 1.0 EcoBoost 95 KM z mocniejszą wersją 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM. Porównując bezpośrednio te dwie jednostki widzimy, że średnie zużycie paliwa w słabszej odmianie konwencjonalnej z 6-biegową przekładnią manualną to 5,7 l/100km (WLTP), natomiast w mocniejszej, charakteryzującej się o wiele lepszymi osiągami jednostce 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM z 6-biegową skrzynią manualną wynosi ono 5,4-6.0 l/100km (WLTP). Spalanie może być niższe lub bardzo porównywalne, przy zdecydowanie lepszej dynamice i niższej emisji spalin.
Tak rosnąca popularność to zasługa między innymi bardzo atrakcyjnej oferty. Ceny Forda Puma zaczynają się od 69 900 złotych za wersję Trend z silnikiem 1.0 EcoBoost 95 KM z manualną skrzynią 6-biegową. Najtańsza wersja hybrydowa tj. 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM z bogatym wyposażeniem Titanium kosztuje 81 900 złotych. Za wersję z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów klienci zapłacą 89 900 złotych. W tej samej cenie dostępna jest Puma z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM, z manualną skrzynią biegów, w wersji wyposażenia ST-Line.
- Już najtańsza wersja hybrydowa, czyli Titanium, oferuje bardzo bogate wyposażenie zarówno z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, jak i komfortu. Ten zgrabny crossover zadziwia przestronnością wnętrza i funkcjonalnymi rozwiązaniami, jak np. dodatkowy schowek bagażowy MegaBox czy system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika. Na uwagę zasługuje także możliwość skorzystania z aplikacji FordPass Connect z wieloma dodatkowymi funkcjami – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Skontaktuj się z namiSprawdź Ford PumaDowiedz się więcej o miękkiej hybrydzie (Mild Hybrid)
Przeczytaj co niezależne magazyny piszą o miękkiej hybrydzie w Ford Puma. Kliknij aby przejść do artykułów: