Ford rozpoczyna kolejny etap testów systemu jazdy półautonomicznej BlueCruise

25.05.2021

Ford już wkrótce zaoferuje swoim klientom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie system jazdy półautonomicznej po autostradzie. Auta pokonały dotychczas 800 000 kilometrów testowych z wykorzystaniem systemu jazdy półautonomicznej BlueCruise. Teraz rusza drugi etap testów.


  • Po pokonaniu ponad 800 000 kilometrów testowych, Ford po raz kolejny wysłał flotę 10 pojazdów testowych – pięciu pickupów F-150 i pięciu w pełni elektrycznych SUV-ów Mustang Mach-E – aby doprowadzić do końca szeroki program testowy nowego systemu półautonomicznej jazdy autostradowej. Zaplanowana trasa obejmuje ponad 170 000 kilometrów przez 37 stanów i pięć kanadyjskich prowincji, a wszystko po to, aby szczegółowo sprawdzić BlueCruise w szerokim zakresie warunków pogodowych i drogowych.

    – Wysyłanie tych pojazdów do testów w realnych warunkach drogowych to tylko jeden z wielu sposobów, dzięki którym przekonujemy się, że technologia BlueCruise daje pewność i wygodę jazdy kierowcom na całym kontynencie. Tak realnych warunków na drodze nie da nam żadne laboratorium – powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. platformy produktowej Forda.


    Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania, BlueCruise będzie oferowany jeszcze w tym roku w modelach F-150 i Mustang Mach-E, które wyposażono w pakiet przygotowawczy Ford Co-Pilot360™ Active 2.0. Bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania umożliwiają właścicielom wybranych pojazdów instalację oprogramowania we własnym garażu, na parkingu lub pod domem, bez konieczności wizyty w serwisie.

    Ford planuje sprzedać ponad 100 000 pojazdów wyposażonych w BlueCruise w pierwszym roku, na podstawie prognoz sprzedaży firmy i współczynnika wykorzystania.



  • Wszystkie 10 pojazdów testowych przez większość listopada i grudnia zeszłego roku, przemierzało drogi, a kierowcy testowi szukali wszelkich możliwych warunków drogowych i scenariuszy jazdy po autostradzie, monitorując wydajność systemu, zbierając dane i wskazując obszary, w których można wprowadzić ulepszenia.

    Ta podróż była ostatnim etapem procesu rozwoju. W jej czasie pojazdy pokonały ponad 800 000 kilometrów w serii krótszych jazd testowych, a każda z nich miała na celu ocenę konkretnego aspektu BlueCruise. Obecnie trwa kolejny wymagający i długodystansowy test drogowy, który umożliwi nowemu systemowi skanowanie pod kątem rozbieżności w oznakowaniu drogowym, oznaczeniach pasów ruchu, rampach zjazdowych, obwodnic, wzorcach ruchu i warunkach pogodowych.



  • Korzystając z zaawansowanych technologii kamer i czujników radarowych oraz wykorzystując inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop/Go, z wyśrodkowaniem pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków prędkości, BlueCruise zapewnia nowy poziom komfortu autostradowej jazdy półautonomicznej kierowcom pojazdów wyposażonych w technologię Ford Co-Pilot360. Ta funkcja umożliwia kierowcy obsługę pojazdu bez trzymania rąk na kierownicy, na wcześniej zakwalifikowanych odcinkach autostrad zwanych „niebieskimi strefami bez użycia rąk”. Kamera umieszczona w zestawie wskaźników i skierowana na kierowcę, cały czas monitoruje wzrok i pozycję głowy, przypominając kierowcy o tym, że musi patrzeć na drogę i zachowywać pełną koncentrację.

    W przeciwieństwie do innych rozwiązań – takich jak Autopilot Tesli, który wymaga od kierowcy trzymania rąk na kierownicy – BlueCruise nie wymaga utrzymywania rąk na kierownicy w trakcie działania systemu (wyjątkiem są nagłe sytuacje drogowe, o których BlueCruise alarmuje kierowcę). Inny jest także sposób samej komunikacji. Zestaw wskaźników zmienia się, informując o tym, że samochód jest w trybie jazdy bez użycia rąk za pomocą tekstu i niebieskich sygnałów świetlnych, skutecznych nawet w przypadku osób z daltonizmem.



  • Oprócz tegorocznych modeli F-150 i Mustanga Mach-E, inne pojazdy Forda otrzymają również technologię prowadzenia bezdotykowego BlueCruise. Obecni właściciele nadal będą otrzymywać bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania w celu dodania nowych funkcji i poszerzania możliwości systemu w nadchodzących latach. Ponadto planowane są dodatkowe ulepszenia, w tym wprowadzenie asystenta zmiany pasa ruchu, który pozwoli pojazdowi zmieniać pas za jednym dotknięciem kierunkowskazu. W przyszłości pojawi się również przewidujący asystent prędkości, który dostosuje prędkość pojazdu do zakrętów, rond i nie tylko. Ford planuje również oferować regularne aktualizacje map, aby technologia rozpoznawała zmiany oraz mogła korzystać z nowych odcinków dróg przygotowanych do półautonomicznej jazdy.

    – Uruchomienie usługi autonomicznej jazdy jest skomplikowane. Wiele różnych elementów musi zostać połączonych, aby stworzyć zaufaną i skalowalną, autonomiczną usługę, która zapewni wartość klientom i miastom, w których mieszkają i pracują. W firmie Ford rozważamy sposób, w jaki łączymy wszystkie te elementy, aby pomóc w kształtowaniu przyszłości autonomicznych pojazdów – powiedział John Davis, główny inżynier, Ford Autonomous Vehicles LLC.




Skontaktuj się z nami

Aktualności i wydarzenia

Promocje

  • Promocja kończy się: 30.12.2021

    SERWIS

    Ford Service Express

    Ford Service Express
  • Promocja kończy się: 31.12.2021

    SERWIS

    Serwis online

    Serwis online
  • Promocja kończy się: 31.12.2021

    SERWIS

    Promocja zestawów paska rozrządu wraz z wymianą

    Promocja zestawów paska rozrządu wraz z wymianą
  • Promocja kończy się: 31.12.2021

    SERWIS

    Opony na sezon zimowy 2021/2022 wraz z montażem

    Opony na sezon zimowy 2021/2022 wraz z montażem
  • Promocja kończy się: 31.12.2021

    NOWE SAMOCHODY

    Ford Kuga Plug-In Hybrid

    Ford Kuga Plug-In Hybrid
  • Promocja kończy się: 31.12.2021

    NOWE SAMOCHODY

    Ford Puma

    Ford Puma
  • Promocja kończy się: 31.12.2021

    NOWE SAMOCHODY

    Jesienna wyprzedaż

    Jesienna wyprzedaż
  • Pokaż najnowsze promocje Gołębiewski
Pokaż najnowsze promocje Gołębiewski

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od Gołębiewski



Opinie